توزیع فراخوان چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در کردستان

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعلام و توزیع فراخوان چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در بین کانون‌های مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۲۹
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در راستای بزرگداشت مقام شامخ قمر بنی هاشم (علیه السلام) چهارمین طرح ملی علمدار کربلا را در رشته شعر برگزار می‌کند.


وی از توزیع و اعلام این فراخوان در استان خبر داد و افزود: پوستر و بروشور طرح ملی علمدار کربلا در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مراکز فرهنگی و هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان توزیع شد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به محور‌های این دوره از سوگواره علمدار کربلا عنوان کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در ۲ قالب شعر کلاسیک و نو با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی از جمله لری، لکی و کردی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.


این مقام مسئول همچنین با اشاره به بخش ویژه این سوگواره بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش ویژه چهارمین سوگواره علمدار کربلا آثار خود را در دو قالب شعر نو و کلاسیک با موضوع عاشورا، کربلا، اربعین و نیز شخصیت‌های مرتبط با واقعه عاشورا را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.


گلباغی اذعان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره ۲۰ مهر سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز ۱۰ آبان سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استان برگزار می‌شود.


وی به اهداف این سوگواره نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر پیامبر عظیم الشان (صلی الله علیه و آله و سلم)، آشنایی بیش از پیش با معارف و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی، ارتقا سطح دانش هنرمندان و شناسایی جوانان علاقه‌مند به هنر شعر آیینی، حضور پرنشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی و هنری کشور، کشف و شناسایی استعداد‌های برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعداد‌های محلی و منطقه‌ای فعال در امور ادبی و عکاسی از اهداف این طرح است.

گلباغی با بیان اینکه هر شاعر می‌تواند حداکثر پنج اثر خود را با موضوعات سوگواره به دبیرخانه استان ارسال کنند یادآوری کرد: همه شرکت کنندگان باید متن تایپ شده اثر خود را در قالب یک لوح فشرده به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار