امام جمعه ملایر گفت: ما هر چه داریم از عاشورا و تاسوعای حسینی است و باید با همین روحیه نسل امروز را برای فردای انقلاب تربیت کنیم تا «حججی»ها شوند.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۵۹
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵

باید با روحیه حسینی نسل امروز را برای فردای انقلاب تربیت کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در یادواره شهدای دانش‌آموز که به همت حوزه زینب کبری(س) در مدرسه حاج رهبر ملایر برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به رشادت‌های شهید «حججی» اظهار داشت: حقیقتاً فرزندان این مرز و بوم سر از پا نشناخته وارد کربلای ایران شدند و جسم و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه شهدا جهاد کردند و از هیچ جهادی نیز دریغ نکردند، افزود: نمونه عینی آن شهید «محسن حججی» است که سر از تن جدا می‌شود اما با افتخار سرش را بالا نگه می‌دارد و سر در مقابل دشمن فرود نمی‌آورد.

امام جمعه ملایر اظهار داشت: شهدا برای وصال این تن خاکی را مانع خود می دانند و کسی که مرامش این است و ابوالفضل‌وار وارد عرصه جبهه جنگ و کارزار شود همانطور که خون مطهر امام حسین(ع) و یارانش نهضت ایشان را جاودانه کرد، این خون‌های مطهر شهدای کربلای ایران نیز انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام داخلی و خارجی اصلا اجازه نمی‌دادند چنین حکومتی برپا شود، گفت: دشمنان با نهضت امام حسین(ع) مشکل دارند چه رسد به نهضت امام خمینی (ره)؛ اخیراً نیز در یک مقاله بسیار تند و تیز به مراسم حضرت علی اصغر(ع) ایراد گرفته‌اند.

برقراری با اشاره به اینکه رهروان این نهضت حقیقتاً حسین زمان خود را شناختند و ابوالفضل‌وار بیعت کردند، ابراز داشت: آنها کسانی هستند که نه زمین خوردند و نه زمین ‌گیر و سست شدند و شهدایی بودند که با تمام عزت، سربلند و وجاحت به ملاقات پروردگار رفتند.

وی تصریح کرد: ما هر چه داریم از عاشورا و تاسوعای حسینی است و باید با همین روحیه نسل امروز را برای فردای انقلاب تربیت کنیم تا «حججی»ها شوند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه دانش آموزان باید پیرو خط این شهید بزرگوار باشند، گفت: اگر امروز کشور ما در امنیت است به برکت خون این عزیزان است که از جان خود گذشتند تا ما در آسایش و آرامش زندگی کنیم .

وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: شهید «حججی»ها رفتند تا همان گونه که مردم شهرهای ما در امنیت زندگی می‌کنند مردم شهرهای مرزی نیز از امنیت برخوردار باشند.

برقراری ابراز داشت: اگر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این جوانان نبود امروز ما باید در داخل کشور شاهد جنگ می‌بودیم بنابراین رشادت‌های این جوانان جنگ را به بیرون از مرزها کشاند.

وی خطاب به دانش‌آموزن با بیان اینکه شما باید با حفظ حجاب خود و کسب کرسی‌های علم و دانش پاسدار خون شهدا باشید، عنوان کرد: نگذارید دشمن در درون شما نفوذ کند و هوشیار باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات