خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: گروه‌های تکفیری و داعش نفس‌های آخر خود را در منطقه می‌کشند و به زودی پرونده آن‌ها بسته می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۹۴۸۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی قم و جمعی فرماندهان کلانتری های استان قم که در سالن جلسات شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم باید نیروی انتظامی را در عرصه ایجاد امنیت کمک کنند و همکاری لازم را با ناجا داشته باشند، اظهار کرد: در قرآن کریم در چندین مورد به امنیت اشاره شده است که عرصه‌های مختلف نیروهای انتظامی مانند عرصه پژوهش باید این آیات قرآن کریم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ و طبق آن عمل ‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تکفیری و داعش نفس‌های آخر خود را در منطقه می‌کشند و به زودی پرونده آن‌ها بسته می‌شود، عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی برخورد با دشمنان جمهوری اسلامی و اشرار است که خوشبختانه در این عرصه  حضور مقتدرانه‌ای داشته و توانسته از نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه خداوند در ارتباط با قطعه‌ای از سرزمین خاص خود فرمودند" هر کس وارد این سرزمین شود ایمن خواهد ماند" مطرح کرد: مردم یک جامعه برای اینکه در امنیت باشند ابتدا باید آن را انتخاب کنند و باید بدانند که امنیت یک امر تکوینی نیست.

وی با بیان اینکه برای ایجاد امنیت در یک جامعه ابتدا باید خداوند آن جامعه را ایمن کند، تصریح کرد: برای اینکه خداوند برای یک جامعه امنیت بخواهد در مرحله نخست نیازمند این است که قوانین امنیت مجری خوبی داشته باشد و سپس مردم باید روحیه پذیرش امنیت و احترام به قوانین را در خود تقویت کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه معنا و مفهوم واقعی امنیت را باید برای مردم شرح داده شود، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای منطقه این امنیت وجود ندارد و باید بدانیم که مردم نیز در امنیتی که اکنون در جامعه حاکم است سهم بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) برای برپایی حکومت عدل جهانی ظهور می‌کنند، اظهار کرد: خداوند یک جامعه و جهان عدلی را می‌‌خواهد و اگر امنیتی را که خداوند برای جهان خواسته است در جامعه پیاده شود شاهد یک حکومت عدل الهی در جهان هستیم و همه مردم در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.

امام جمعه قم در پایان با اشاره به اینکه امنیت با تعامل مردم و نیروی انتظامی به وجود می‌آید، عنوان کرد: مردم باید در راستای همکاری و حمایت از نیروهای انتظامی اهتمام لازم را داشته باشند و بدانند که اگر در جامعه‌ای امنیت وجود داشته باشد مردم می‌توانند به شادی و تفریح بپردازند و در غیر این صورت آن جامعه هیچ عنصری شادی نخواهد داشت.

ارسال نظرات