طی نامه‌ای به وزیر کشور

نمایندگان مردم اراک خواستار حل مشکلات باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری شدند

kمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای به وزیر کشور خواستار حل مشکلات باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک شدند.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۴۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، سید مهدی مقدسی و علی‌اکبر کریمی در نامه‌ای به وزیر کشور در خصوص حل مشکلات باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، آورده‌اند: باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک چندین سال است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای حامی ورزش استان مرکزی به شمار می‌رود و بالغ ‌بر 20 تیم ورزشی در لیگ‌های مهم و معتبر کشور از جمله لیگ برتر بسکتبال، والیبال، هاکی، کاراته و کبدی را مورد حمایت قرار داده است.

با فعالیت این باشگاه خیل عظیم مردم و علاقه‌مندان به‌ویژه نسل جوان به ورزش افزایش یافته و مسابقات ورزشی با حضور چند هزار نفری در اراک دنبال می‌شد و بیشتر قهرمانان ورزشی و مربیان شاخص استان مرکزی در این باشگاه فعالیت داشتند.

بازرسی کل استان مرکزی به استناد نامه‌ای در تاریخ 10 آبان ماه سال 93 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور مبنی بر اخذ تدابیر لازم توسط شهرداری‌های کشور برای واگذاری و تعیین تکلیف تیم‌های حرفه‌ای ورزشی تحت پوشش، شهرداری اراک را از ادامه فعالیت باشگاه‌داری منع نموده و این در حالی است که در بیشتر استان‌های کشور شهرداری‌ها به فعالیت خود در این زمینه ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر توجه به مقوله ورزش و سلامت در موارد مختلف قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی و موضوع باشگاه‌داری شهرداری‌ها در پیش‌نویس لایحه مدیریت شهری (مصوب کارگروه‌های تخصصی 6 گانه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) مورد تأکید قرار گرفته است.

با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به امر ورزش و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، خواهشمندیم دستور فرمایید موضوع این نامه تا تصویب قوانین حمایتی لازم کان لم یکن تلقی شود.

باشگاه شهرداری اراک در خردادماه امسال با تصمیم شورای دوره چهارم با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک ادغام شد و با این اقدام شهرداری اراک دیگر مجوز تیم داری ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار