اهداء خون کارکنان تیپ در شهرکرد

مسئول اورژانس گردان بهداری رزمی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم علیه السلام از اهدا خون نیروهای پایور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۹۵۸۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول اورژانس گردان بهداری رزمی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم علیه السلام در گفت‎وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نیروهای پایور تیپ استان همزمان با ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین اقدام به اهدای خون برای کمک به نیازمندان کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در این ماه گروهی از نیروهای پایور و نیروهای وظیفه به صورت دسته جمعی برای اهدای خون خود به بیماران نیازمند به سازمان انتقال خون می‌آیند و اقدام به این کار خیرخواهانه می‌کنند.

این مقام مسئول  هدف از این کار  را گسترش این  فرهنگ نیکو در جامعه  عنوان کرد و گفت: مردم با اهدا خون خود نه‌ تنها به بیماران کمک می‌کنند بلکه موجب سلامت جسم خود نیز می‎شوند.

مسئول اورژانس گردان بهداری رزمی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم علیه السلام با بیان اینکه اهدا خون 7 مزیت دارد عنوان داشت: چکاب کامل خون، کاهش بیماری قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، پیشگیری از خطر ابتلا به دیابت و پیشگیری از خطر ابتلا به دیابت از جمله فواید اهدا خون می‎باشد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مشکل سلامتی ندارند، می توانند با فاصله هشت هفته خون اهدا کنند، یعنی اینکه فاصله بین دو نوبت اهداء خون باید 8 هفته باشد که در واقع اهدا کننده می‌تواند بعد از دو ماه برای اهدای مجدد مراجعه کند.

ارسال نظرات