جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک تاکید کرد

کاهش آسیب‌های اجتماعی با احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک امر به معروف و نهی از منکر را نقطه وحدت کامل جامعه اهل سنت و تشیع دانست و گفت: پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی با  ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر  محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۳۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پاسدار حجت‌اله دستجانی جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته امر به معروف و نهی از منکر از سوی سپاه اراک گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تیم‌های تذکر لسانی با حضور 100 نفر از اعضاء تیم‌های تذکر لسانی خواهر و برادر، برگزاری رزمایش و همایش آمران به معروف در آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقه شهرستانی با عنوان «واجب فراموش شده» به منظور آشنایی همشهریان با این دو فریضه الهی بخشی از برنامه‌های اجرایی در این هفته در شهرستان اراک بوده است.

وی افزود: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع امربه معروف و نهی از منکر در مناطق حاشیه‌نشین، برگزاری اجتماع یاوران معروف، فضاسازی شهری به منظور زنده نگه داشتن این فریضه در سطح شهر با نصب حدود 30 بنر با مضمون امر به معروف و نهی از منکر، هماهنگی با برخی روحانیون و مداحان به منظور تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) در مراسم عزاداری، فضاسازی با موضوع نهی قمه‌زنی و دوخت رایگان چادر توسط یکی از خواهران بسیجی در روز عاشورا از دیگر برنامه‌های هفته امر به معروف در اراک بوده است.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج اراک جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را با تحقق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر محقق دانست و افزود: پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی با  ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر  محقق می‌شود.

پاسدار دستجانی احیای امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف همگانی دانست و گفت: امر به معروف به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان واقعه عاشورا بوده که در دین مبین اسلام بر اجرای آن با اخلاق و رفتار حسنه تاکید شده است و اگر به این شیوه اجرایی شود تاثیرگذاری بیشتری دارد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نقطه وحدت کامل جامعه اهل سنت و تشیع بوده ضروری است این امر سرلوحه همه گروهها و افراد جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات