امام جمعه موقت دامغان:

اسارت آل الله پس از عاشورا حرکت و قیامی برای تکمیل نهضت کربلا بود

امام جمعه موقت دامغان گفت: اسارت آل الله پس از عاشورا و حرکت دادن آنها از کربلا به کوفه و شام در حقیقت هجرت و قیامی برای تکمیل و به بار نشاندن نهضت عاشورا با نشر پیام قیام کربلا بود.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۳۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فؤادیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تسلیت ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و ایام اسارت آل الله پس از واقعه خونبار عاشورا، اظهار داشت: چه بسا اگر اسارت خاندان آل الله که نوعی هجرت و قیام بود محقق نمی‌شد، نهضت کربلا ابتر می‌ماند و اهداف الهی عاشورای حسینی به بار نمی‌نشست.

امام جمعه موقت دامغان مبارزات تاریخ جهان اسلام را در دو بخش قابل تقسیم بندی دانست و افزود: بخش اول مبارزه با نظام کفر و الحاد و شرک و نوع دوم جنگ و جهاد با نظام سرکش نفاق است؛ همانا بیشترین میزان مبارزات نبی مکرم اسلام(ص) با کافران و مشرکان بود و بیشترین مبارزات بعد از پیامبر با نظام لجام گسیخته و طغیان گر نفاق بوده است.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: در برخورد با نفاق ائمه معصومین(ع) طرق مختلفی را طی نمودند، از زمان امام علی(ع) هر یک از ائمه تا عصر غیبت به نحوی با نفاق مبارزه کرده‌اند که گاهی این مقابله سخت افزاری بوده همچون جنگ جمل، جنگ صفین و قیام کربلا و گاه ائمه اطهار مبارزه نرم افزاری و فرهنگی را برای مواجهه با دشمن لازم و مؤثر دانسته‌اند که اسارت آل الله و نقش امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پس از عاشورا از آن جمله است.

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز جنایت رژیم بعث عراق با حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی و بمباران سومار در 16 مهرماه 96 اشاره کرد و گفت: این واقعه اسفناک توسط کسانی رخ داد که امروز فریاد وا بشریت آنها بخاطر فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ایران گوش فلک را کر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز صدور دستور رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مبنی بر تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در 19 مهرماه 69، اظهار داشت: جهان اسلام در مقطع کنونی بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام است و پیروان مذاهب اسلامی باید با هوشیاری در مقابل دسیسه‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام اتحاد خود را حفظ کنند.

گفتنی است، گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تقدیر از خادمان امنیت مردم در این نیرو تحت عنوان مجاهدان فی سبیل الله، یادآوری 20 مهرماه روز سالمند و تإکید بر ضرورت حفظ حرمت و توجه به سالمندان جامعه و تشکر از دست اندرکاران حج برای برگزاری قابل قبول حج ابراهیمی امسال از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز دامغان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار