امام جمعه پلدختر گفت: عزاداری‌های ماه محرم ظرفیت و گفتمانی پیرامون پایبندی به ولایت است.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۵۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار داشت: شعار هیهات من الذله شعاری برای همه افراد جامعه و بشریت است که کرامت انسانی را ثابت می‌کند.
وی افزود: عزاداری همراه با شور و شعور مبارزه برعلیه ظلم و ستم در این قالب است که گفتمانی برای پای‌بندی به ولایت است و حضرت عباس (ع) به واسطه اطاعت پذیری خالصانه از امام خود به این مقام رسید.
امام جمعه پلدختر گفت: مسئولان باید با استفاده از جایگاه مسئولیتی و بر حسب وظایف خود با تمام قدرت از نظام ودین اسلام دفاع کنند.
امام جمعه به دیدار مقام معظم رهبری باخانواده شهید حججی اشاره کرد و افزود: شهید حججی مردانه ایستاد و با شهادت مظلومانه خود موجی از عزت در کشور پدید آورد و دنیا را به لرزه در آورد.

حجت‌الاسلام سوری تصریح کرد: در سال‌های اخیر بار‌ها دوستان دلسوز و ناآگاه مدعی بودند که اهداف انقلاب در میان نسل جوان ایرانی جایگاهی ندارد، اما شهادت شهیدحججی با اقبال عمومی مردم مواجه و گرایش قلبی جوانان به راه و روش این شهید نشان داد که جوانان ما کماکان دلبسته نظام و انقلاب هستند.

سوری گفت: البته در این رابطه مشکلاتی هم وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت و مسئولان باید دقت کنند در جهت رفع این مشکلات بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه پلدختر اظهار کرد: خداوند این واقعیت را با شهادت شهید حججی به همه اثبات کرد که با عزیزکردن و نماد ساختن او نشان داد که نسل جوان امروز مخلصانه و صادقانه در پی نظام و جهاد فی سبیل‌الله هستند.

وی افزود: اگر فقدان شهید حججی برای خانواده او مصیبت بزرگی است، اما عزتی که خداوند به واسطه شهادت این شهید به کشور داد مایه تسلا و آرامش آن‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام سوری خاطر نشان کرد: خانواده شهید حججی، مسئولان و همه ملت ایران مرهون مجاهدت این شهید و امثال او هستند و افرادی که این چنین عزت و افتخار می‌آفرینند، تحول آفرین هستند.

سوری امام جمعه گفت: حاکمان بی‌خاصیت عربستان در صدا و سیمای کشور خود ایران را تهدید و اعلام کردند که حامی تروریست است که درچنین مواردی نباید حالت تدافعی داشت بلکه مسئولان باید به نمایندگی از نظام مقتدر ایران اسلامی حالت تهاجمی داشته باشند.

امام جمعه پلدختر گفت: حاکمان بی‌خاصیت عربستان از جنایت‌های خود مانند کشتار شهدای حج و مردم بی گناه یمن و بحرین هیچ ابایی ندارند.

سوری به دیدار مسوولان و دست اندرکاران حج امسال با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از دست اندرکاران حج امسال مطالبی را در مورد حکومت عربستان و حاکمان بی‌خاصیت فرمودند.

حجت‌الاسلام سوری افزود: حج یکی از مراکز اصلی و اساسی نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران وفرصتی برای اثبات حقانیت نظام مقدس ما به مسلمانان و جهانیان است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات