ملکپور با بیان اینکه آن‌ها هنوز از جرم خود پشیمان نشده، اظهار ندامت نکرده و به خطای خودشان اعتراف نکرده‌اند، تصریح کرد: بدانید همین حصر این افراد نوعی رأفت اسلامی در حق آن‌هاست.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۶۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه فارسان در خصوص مسائل منطقه اظهار کرد: مقامات اقلیم کردستان عراق در شرایطی همه‌پرسی جدایی‌طلبی از عراق را انجام دادند که منطقه در موقعیت مناسبی قرار ندارد، طوری که بسیاری از کشورهای دنیا در نشست اخیر سازمان ملل این اقدام اقلیم کردستان عراق را برخلاف ثبات و امنیت منطقه دانستند.

وی ادامه داد: حتی در کشورهایی مثل عربستان که رابطه مناسبی با دولت شیعی عراق ندارد، جدایی کردستان از عراق را موجب افزایش بحران داخلی و بی‌ثباتی منطقه اعلام کردند.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه پشت پرده اصلی این حرکت رژیم صهیونیستی و نظام استکباری آمریکای جنایتکار است، گفت: نظام سلطه دنبال بی‌ثباتی منطقه است و این شرایط ضرورت اقدام مشترک کشورهای منطقه را می‌طلبد و قطعا کشورهای مثل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق که مرزهای مشترک با اقلیم کردستان دارند ساکت نمی‌نشینند.

ملکپور خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بداند نزدیکی به مرزهای ایران نه تنها منافع و امنیت آن‌ها را تأمین نمی‌کند بلکه ایران زودتر از موعد مقرر به شعار اصلی خود که همان مرگ بر اسرائیل است و اسرائیل از بین رفتنی است، می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال درگذشت آیتالله راستی کاشانی مراسمی در حسینیه جماران برگزار شد و متاسفانه در این مراسم شاهد نشست و احوال‌پرسی دو نفر از مسؤولان ارشد نظام در کنار یکی از سران فتنه بودیم، افزود: این کار مورد گلایه و نقد جدی نیروهای انقلاب است اما رسانه‌های وابسته به جریان فتنه با ذوق‌زدگی این تصاویر و این هم‌نشینی را منتشر کردند و هدف آن‌ها تطهیر فتنه و فتنه‌گران سال ۸۸ است.

خطیب نماز جمعه فارسان اضافه کرد: می‌خواهند از آن همه خسارت، زیر سوال بردن اصل انتخابات، تأکید بر تقلب در انتخابات بدون ارائه سند، زمینه ایجاد تحریم بیشتر، تلخ کردن کام مردم از حضور40 میلیونی پای صندوق‌های رأی، آن قانون‌شکنی‌ها، حمله به خیمه‌های عاشورایی مردم در شب عاشورا و همه این خیانت‌ها چشم‌پوشی شود و می‌خواهند فتنه‌گران را تطهیر کنند.

ملکپور با بیان اینکه آن‌ها هنوز از جرم خود پشیمان نشده، اظهار ندامت نکرده و به خطای خودشان اعتراف نکرده‌اند، تصریح کرد: بدانید همین حصر این افراد نوعی رأفت اسلامی در حق آن‌هاست، اگر قرار بود حکم اسلامی واقعاً در مورد آن‌ها اجرا شود حتماً این وضعیت کنونی را رأفت و گذشت می‌دیدند.

وی افزود: به هر حال ملت انقلابی تا زمانی که این‌ها اظهار ندامت از گذشته نکرده‌اند هرگز این دهن‌کجی‌ها و خیانت‌ها را فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه فارسان با اشاره به روز جهانی کودک به مضمون بیانی از امام موسی کاظم (علیه السلام) پرداخت و گفت: حضرت می‌فرمایند وقتی به بچه‌ها چیزی را وعده می‌دهید، وفا کنید آن‌ها تصورشان این است که شما روزی آن‌ها را می‌رسانید.

ملکپور با بیان اینکه 19 محرم‌الحرام سالروز حرکت اسرای کربلا به طرف شام است، گفت: در طول تاریخ حکومت‌های ستمگر برای تثبیت قدرت خود برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند برای حذف رقیب، حالا اگر شخصیت رقیب از جایگاه والایی در عرصه‌های سیاست، دیانت و دانش برخوردار باشد، در مرحله اول به ترور شخصیتی رو می‌آورند تا افکار عمومی را برای ترور فیزیکی‌اش راضی و قانع کنند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(سلام الله علیها) با احاطه کامل بر جریان‌های سیاسی، فرهنگی و تبلیغی عمدتاً کار خود را متمرکز بر آگاهی‌بخشی مردم و رسوا کردن این خاندان کرد، نکته ظریف دعوت و سیره تبلیغی حضرت زینب(سلام الله علیها) در خطبه‌ها و سخنانش، آن محتوا و مضمون، بیان شیوا و رسایی که همگی آیات کتاب خدا و سپس احادیث جدش پیغمبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم ) و پدرش امیرالمومنین(علیه السلام) است.

خطیب نماز جمعه فارسان با بیان اینکه شجاعت زینب(سلام الله علیها) و فصاحت و بلاغت او در میان هزاران نفر همه را به حیرت انداخته بود، اظهار داشت: رسالت حضرت زینب(سلام الله علیها) در واقع گفت‌وگوی امام حسین(علیه السلام) با نسل‌ها و تاریخ آینده است چرا که حضرت زینب(سلام الله علیها) با سیره تبلیغی خود توانست صدای امام حسین(علیه السلام) و فریاد هل من ناصر ینصرنی را به مردم دنیا بازگو کند.

ارسال نظرات