امام جمعه فرادنبه گفت:روشنگری و بصیرت‌افزایی را از ملزومات مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) است.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۷۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام صفرعلی علیخانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر فرادنبه با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری در دهه اول محرم و تجمعات باشکوه مردم در روز‌های تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: بنابر فرموده پیامبر اسلام خداوند در شهادت امام حسین (علیه السلام) یک محبت و شوری در دل‌های مؤمنین قرار داده است که این عشق و علاقه هرگز سرد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همه مردم دنیا شیفته مکتب و معرفت سیدالشهدا هستند افزود: یک اندیشمند مسیحی در مورد امام حسین (علیه السلام ) نظر جالبی دارند و می‌گویند اگر امام حسین از ما مسیحیان بود تمامی مردم کره زمین را به‌وسیله مکتب ایشان به مسیحیت دعوت می‌کردیم.

خطیب نماز جمعه فرادنبه وجود روشنگری و بصیرت‌افزایی را از ملزومات مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) عنوان و اضافه کرد: عزاداری‌ها و محبت‌ها به این امام مظلوم باید در کنار انجام وظیفه باشد، عزاداران باید فداکاری، ایثار و خدمت به مردم را در جامعه رعایت کنند.

علیخانی با اشاره به دیدار خانواده شهید حججی با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: امروز تبلیغاتی بر علیه جوانان از طریق دشمنان و رسانه‌های بیگانه در داخل و خارج از کشور صورت گرفته و مطالبی با مضمون فاصله گرفتن جوانان از آرمان‌های انقلاب مطرح شده است.

وی گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور جوانان در تشییع پیکر مطهر شهید حججی، اگر جوانان امروز ما از جوانان زمان انقلاب و دفاع مقدس بالاتر نباشند در همان حد هستند.

امام جمعه فرادنبه با اشاره به حادثه تیراندازی در ایالت لاس وگاس آمریکا و کشته و مجروح شدن جمعیت زیادی از مردم افزود: داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته است اما «اف بی آی» می‌گوید عامل این کشتار ربطی به داعش ندارد.

علیخانی اضافه کرد: در وقوع این حادثه دو مسئله مطرح می‌شود؛ اولاً اگر ادعای داعش ثابت شود نشان می‌دهد آمریکا با تعبیه تمامی این تجهیزات امنیتی برای کنترل مهاجرین، متأسفانه هنوز حرفی برای کنترل تروریست ندارد.

وی ادامه داد: اما اگر این ادعا رد شود آمار سرسام‌آوری که در جرم و جنایت و کشته‌هایی که در این بخش در آمریکا اتفاق می‌افتد و اینکه آمریکا تنها کشوری با وجود مجوز حمل اسلحه در قانون اساسی است نشان‌دهنده تسلط تولیدکنندگان اسلحه بر روی سیاست‌گذاران این کشور است.

امام جمعه فرادنبه گفت: این اتفاق و کشتار انسان‌ها آخرین تراژدی تلخ آمریکا نخواهد بود و باید منتظر حوادث سخت‌تر و هولناک‌تر باشیم.

علیخانی با اشاره به فعالیت سایت آمد نیوز بر علیه مسؤولان کشوری و انتشار اسناد و اخبار جعلی افزود: در آخرین خبری که در این سایت منتشر شده بحث گزارشی که در مورد آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه و ارتباط دختر وی با سرویس‌های امنیتی انگلیس هست.

وی با بیان اینکه رییس قوه قضاییه باید محل بغض و کینه دشمن باشد اضافه کرد:  دختر ایشان خانه‌دار و همسر یک طلبه است، مسؤولیت سیاسی ندارد و دشمن با مطرح کردن این اخبار کذب به دنبال ضربه زدن به مسؤولان کشور است.

امام جمعه فرادنبه در پایان گفت: با توجه به اینکه اکثر مردم این شهر کشاورز و دامدار هستند و در سال زراعی گذشته با کاهش میزان بارندگی شاهد خشکسالی چاه‌های کشاورزی در این منطقه بودیم لذا این قشر زحمت‌کش توانایی بازپرداخت جرائم دیر کرد تسهیلات کشاورزی را ندارند لذا مسؤولان استانی باید تمهیداتی را در کاهش بار مالی این مسئله در نظر بگیرند.

ارسال نظرات