خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم شیرازی:

دنياي امروز از مادي گري خسته شـده و رو بـه مکتب‌های الهـي و معنـوي آورده است/ تلاش کنید مکتب اهل بیت(ع) جايگاه خود را در افكار عمومي پيدا كند

یکی از مراجع تقلید در پیامی به کارگاه مطالعات شیعه پژوهی گفت: دنياي امروز از مادي گري خسته شـده و رو بـه مکتب‌های الهـي و معنـوي آورده و در ميـان مکتب‌های الهي مكتبي كه عقلانيت و علم را در رأس تعليمات خود قرار داده مكتب اهل بيت(عليهم الـسلام) است، هرچند متأسفانه خبر رساني كافي در اين زمينه نشده است.
کد خبر: ۸۹۲۹۶۸۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از به قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به کارگاه مطالعات شیعه پژوهی تصریح کرد: دنیای امروز از مادی گری خسته شـده و رو بـه مکتب‌های الهـی و معنـوی آورده و در میـان مکتب‌های الهی مکتبی که عقلانیت و علم را در رأس تعلیمات خود قرار داده مکتب اهل بیت(علیهم الـسلام) است، هرچند متأسفانه خبر رسانی کافی در این زمینه نشده است.

متن پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به کارگاه مطالعات شیعه پژوهی (هزار سال مدرسه شیعه، آلمان - برلین) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز لازم می‌دانم تشکیل ایـن کنگـره باشـکوه را بـه همـه شـما بـرادران و خـواهران و دست‌اندرکاران تبریک گویم. به یقین تشکیل چنین کنگره ای در این مکان و در این زمان با آن هدف عـالی از کارهای فرهنگی بسیار پر ارزش است و به یقین در پیشرفت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) اثر مثبت دارد.

در آن زمانی که مرحوم شیخ طوسی شیخ الطائفه بر اثر آزار نا اهلان از بغداد به نجف اشرف آمـد و اسـاس حوزه علمیه را در جوار حرم امیرمؤمنان علی(علیه السلام) بنا نهاد فصل تازه ای از تلاش‌های علمی شیعیان گشوده شد و روز به روز بر شکوه و عمق آن افزوده گردید.

به موازات این حوزه علمیه بزرگ، در شهر مقدس قم نیز از زمان ائمه هدی(علیهم الـسلام) راویـان اخبـار اهل‌بیت(علیهم السلام) پایه گذار حوزه ای شدند که با گذشت زمان گسترش یافت.

سپس در سایر شهرهای بزرگ دیگر اعم از شهرهای مهم عراق و لبنان و سوریه و شهرهای مختلـف ایـران حوزه‌ها یکی بعد از دیگری تأسیس شد و الان بزرگ‌ترین حوزه علمیه را عالم تشیع دارد و خوشبختانه انـواع  علوم اسلامی در این حوزه‌ها پرورش یافت و دامنه آن روز به روز گسترده شد.

ما معتقدیم دنیای امروز از مادی گری خسته شـده و رو بـه مکتب‌های الهـی و معنـوی آورده و در میـان  مکتب‌های الهی مکتبی که عقلانیت و علم را در رأس تعلیمات خود قرار داده مکتب اهل بیت(علیهم الـسلام) است، هرچند متأسفانه خبر رسانی کافی در این زمینه نشده است. امیـدواریم ایـن برنامـه شـما پایـه ای بـرای خبررسانی بیشتر و بهتر در این زمینه باشد.

البته ما هم تصمیم گرفتیم که در سال آینده کنگره ای با عنوان نقش شیعه در پیـدایش و گـسترش علـوم  اسلامی در حوزه علمیه قم داشته باشیم. از همه دانشمندان اسلام اعم از شیعه و اهل سنت کـه دارای تعـصب  خاصی نباشند و حتی از شرق‌شناسان نیز دعوت به عمل آورده‌ایم و هر یک از علوم اسـلامی را جداگانـه بـه  گروهی سپرده‌ایم و امیدواریم محصولش ده‌ها جلد کتاب در زمینه نقش شیعه در پیدایش و گسترش این علـوم  باشد، البته تجربیات شما برای ما با ارزش است و امیدواریم تجربیات گسترده حوزه علمیه قم نیز زمینه ای برای آیندگان فراهم کند تا مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) که همچنان در مظلومیت قرار دارد به همگان معرفی شود و جایگاه خود را در افکار عمومی پیدا کند.

ارسال نظرات