سرهنگ سید اسدالله امامی درجمع دانش آموزان با برشمردن جلوه های متعددی از ایثار رزمندگان اسلام در دوران 8 ساله به ذکر خاطراتی از دانش آموزان شهید پرداخت و گفت : این دانش آموزان با ایثار ، شجاعت و شهامت موجب ارتقای روحیه سایر رزمندگان بودند.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۲۶
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر:امامی با تجلیل از شهید شاخص دانش آموزی کشور که از استان یزد انتخاب شده است گفت:: "شهید محمد حسین ذوالفقاری فرزند رجب در دهم فروردین سال ۱۳۴۸ در روستای شهیدیه از توابع میبد تولد و شهادت این شهید بزرگوار همزمان با عاشورای حسینی بود.
وی ایراد نمود که در پرونده دانش آموزی محمد حسین موجود در دبستان سلمان این عبارت به چشم می‌خورد: «دانش آموز محمد حسین ذوالفقاری از نظر دقت، فهم، حافظه، کوشش، سرعت، عمل و اتکا به نفس خوب است و در تلاش انفرادی فعال و در فعالیت‌های گروهی مدیر است
محمد حسین به کتاب‌های مذهبی و علمی علاقه دافری داشت. این شهید عزیز علاوه بر مطالعه کتاب‌های درسی، کتاب‌های غیر درسی را نیز مطالعه می‌کرد. به همین دلیل دارای اطلاعات و معلومات خوبی بود.
کتاب‌هایی که او مطالعه می‌کرد در مورد قصص انبیاء، شخصیت امام حسین (ع) و حادثه کربلا بود.
فرمانده ناحیه اشکذرگفت او همچنین کتاب ممنوعه بررسی و تحلیلی بر نهضت امام خمینی (ره) را در روز‌های به اوج رسیدن نهضت حضرت امام، به طور پنهانی از نجف اشرف به ایران آورده و آن را مطالعه کرد و دیگر دوستان خود را نیز با نهضت پر شور امام خمینی (ره) آگاه و آشنا کرد.
وی فرمود: شهید بزرگوار بار‌ها برای ثبت نام جبهه مراجعه می‌کند، اما به خاطر کم بودن سنش از پذیرفتن او امتناع می‌شد. او که دلش برای هوای جبهه پر می‌زند روزی با بغض شکسته به مادرش می‌گوید: «در خواب دیدم که حضرت امام خمینی (ره) به خانه ما آمدند و سپس دستی بر سر من کشیدند و به آرامی فرمودند: پسرم خوشا به حالت که به جبهه می‌روی» این کوچک مرد بزرگ هیچ وقت از اصرار خود جهت اعزام به جبهه نا امید نشده و با اصرار زیاد بلاخره در تاریخ ۲۳/۷/۱۳۶۰ راهی دیار نور شد.
امامی اظهار داشت که محمد حسین را همه در جبهه می‌شناختند. او پیش از آنکه مکلف باشد یک بسیجی بود. همرزمانش می‌گویند: با اینکه سنش کم بود بیش از رزمندگان دیگر فعالیت می‌کرد. وقتی خط مقدم احتیاج به مهمات داشت در امر تهیه آن کمک می‌کرد. هنگامیکه رزمندگان تشنه می‌شدند با گفتن (یا عباس) کام تشنه آن‌ها را سیراب می‌کرد. گاه در خلوت عارفانه رو به حرم آقا ابا عبدالله الحسین (ع) زیارت عاشورا می‌خواند.
ارسال نظرات