امام جمعه اردکان با اشاره به اهمیت انتقال حماسه ها گفت: پیام رسانی خون شهداء وظیفه ماست و اگر این کار را نکنیم مدیون هستیم.
کد خبر: ۸۹۲۹۷۳۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن بیان اجر شهید و شهادت در نزد خداوند گفت: شهادت، برترین درجه ای است که مؤمن می تواند به آن برسد.
وی با تاکید بر ادامه راه شهداء اظهار داشت: گریه برای خداوند و در عزای حضرت امام حسین (علیه السلام) آثار و برکات فراوانی در زندگی انسان دارد.
امام جمعه اردکان در خطبه دوم با تشکر و قدردانی از برگزاری پرشور مراسم عزاداری دهه اول محرم گفت: حادثه عاشورا و کربلا حماسه ای ماندگار و بی نظیر است اما اگر پیام رسانی اهلبیت نبود قطعاً امروز این حادثه به این وضوح و کامل به ما نمی رسید.
وی افزود: کتاب عاشورا دو فصل دارد، یک فصل آن شهادت امام حسین (علیه السلام) و یاران و اهلبیتش است و فصل دیگر این کتاب بی نظیر پیام رسانی اهلبیت است که با روشنگری خود این حادثه را ماندگار کردند.
حجت الاسلام شاکر گفت: امروز هم حماسه هایی که در کشور ما و در جهان اسلام رخ می دهد به پیام رسانی نیاز دارد ما باید خون شهداء را که به حضرت امام حسین (علیه السلام) اقتدا کردند فریاد کنیم و این وظیفه ماست و اگر این کار را نکنیم مدیون هستیم.
وی گفت: قیام حضرت امام حسین (علیه السلام) و حماسه ماندگار کربلا چنان ظرفیتی دارد که می تواند همه دنیا را به خود جذب کند به شرط اینکه ما آن را درست تبلیغ کنیم. گاهی کاری می کنیم که عده ای از این مجالس نیز زده می شوند. مجالس عزاداری نباید باعث آزار و اذیت دیگران بشود زیرا این مجالس محل حضور ملائکه است.
خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار رئیس جمهور ترکیه با مقام معظم رهبری گفت: ایشان تصریح کردند که قدرت های خارجی و بویژه اسرائیل می خواهند در خاورمیانه یک اسرائیل جدیدی بوجود بیاورند یعنی کشور جدید با حکومت جدید که مصداق آن برگزاری همه پرسی در کردستان عراق بود که فقط اسرائیل رسماً از آن حمایت کرد و میخواهد خاورمیانه را نا امن کند و به اهداف خود برسد.
وی اظهار داشت: اسرائیل با نفوذ در بین کردهای ایران، ترکیه و عراق و با نفوذ در برخی از سران آنها قصد تشکیل کشور مستقل کردستان را دارد و این واقعاً خیانت است چرا که این اقدام جدا از اینکه ارتباطات سه کشور همسایه را برهم می زند و اسرائیل را به اهداف خود می رساند موجب اختلاف بین این سه کشور می شود و دعواهای قومی و قبیله ای به راه می افتد و تنها کسی که از آن نفع می برد دشمنان ما و بویژه اسرائیل است و ما باید متوجه و هوشیار باشیم که هرجا کسی از اختلاف دم می زند از شیطان بزرگ آمریکا و فرزند نامشروع آن اسرائیل است.
حجت الاسلام شاکر در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید حججی تأکید کردند که این شهید به عنوان نماینده و سخنگوی شهداء انتخاب شده است. هنوز فضای کشور ما به یاد و نام این شهید عزیز و بزرگوار و مظلوم معطر است. شهادت این جوان دهه هفتادی اثبات کرد و نشان داد که حمایت از آرمان های انقلاب و اسلام در جوانان امروز ما زنده است.
وی افزود: امروز خیلی تبلیغ می شود که جوانان از دین، انقلاب و نظام جدا شده اند و راه شهداء را قبول ندارند و به دنبال فساد هستند. تبلیغات دشمن و فضاهای جدید و بی نظیری که بوجود آمده است متأسفانه یک بخش کوچکی از جوانان ما را به این راه کشانده است.امروز برخلاف گذشته دسترسی به راههای گناه در عرض چندثانیه محقق می شود. سبک زندگی جدید و این وسائل ارتباط جمعی این ظرفیت را بوجود آورده است که انجام گناه هم آسان شود اما قضاوت اینکه همه جوانان ما و یا اکثریت آنها در این راه هستند از حلقوم دشمن است. برای اینکه بخواهد نسل سوم انقلاب را از نسل اول و دوم جدا کند و با انداختن این حرف بر زبان مردم در دهه بعد به انقلاب اعلام خطر کند.
امام جمعه اردکان گفت: شهید حججی ما را به خود آورد که در میان جوانان عزیز ما کسانی هستند که از آرمان های انقلاب و اسلام چنان دفاع می کنند که حیرت نسل اولی ها هم برافروخته می شود و بزرگان ما متحیر می شوند که یک جوان به چه درجه ای از ایمان رسیده است که در این لحظه حساس و سرنوشت ساز آرامش خود را از دست نمی دهد. این شهادت تلنگری به ما زد که انقلاب ما در میان جوانان ما و نسل سوم زنده است. فریب تبلیغات دشمن را نخوریم که اگر درصدی از جوانان ما بخاطر شرایط روزگار و این وسائل ارتباط جمعی به راه گناه و فساد کشیده می شوند این قضاوت را بصورت کلی و حداکثری نکنیم.
وی تصریح کرد: به لطف خداوند فضای ایثار و شهادت، جانبازی، نترسیدن از دشمن و حماسه حسینی در میان ملت و جوانان ما بیدار است و این بزرگترین قدرت کشور ماست که ما آماده جان دادن برای حفظ اسلام، نظام و کشور هستیم و دشمن در مقابل آن هیچ اسلحه ای ندارد. باید این روحیه و یاد و نام شهداء دائماً در کشور زنده باشد که موجب تأمین عزت دنیا و آخرت ما خواهد بود.
حجت الاسلام شاکر در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به وضعیت اسفبار مسلمانان میانمار اظهار داشت: مسلمانان این منطقه هنوز در بحران به سر می برند و دست مستکبرین در این جنایت واضح است. کسانی که گاهی بخاطر کشته شدن یک حیوان سرو صدا راه می اندازند اینجا می بینند که چطور بعضی از مسلمانان را زنده زنده می سوزانند اما اعتراضی نمی کنند و هشداری نمی دهند و جلسه ویژه ای تشکیل نمی دهند.
وی گفت: ما این جنایت را محکوم می کنیم و از کسانی که می توانند به آوارگان میانمار کمک کنند می خواهیم که در این راه قدم بردارند و علاوه بر حمایت زبانی و شعاری از آنها حمایت مالی
کنند.
تبریک هفته نیروی انتظامی و تشکر و قدردانی از تلاش های آنها در ایجاد آرامش برای عزاداران و حفظ امنیت و برقراری نظم در مجالس عزاداری از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت.
ارسال نظرات