نقش آفرینی کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی

هر شهرستانی در زمینه کشاورزی ،صنعت و معدن و دامداری دارای ظریفت های است که اگر از این ظریفیت ها حمایت های ویژه شود شاهد رونق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۲۹۸۱۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، از بدو خلقت انسان، همواره از محصولات کشاورزی به‌عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین نیاز اولیه بشر، یعنی غذا نام برده شده و به همین دلیل این عرصه پس از پیدایش و گسترش جوامع انسانی نیز، نقش مهمی را در رفع نیاز افراد جامعه و تولید ملی و نیز تبادلات تجاری بین کشورها برعهده داشته است.

 

در بخش کشاورزی پتانسیل‌های زیادی وجود دارد و تمام زمینه‌ها برای توسعه این بخش وجود دارد که به موجب آن می‌توان در تحقق امنیت غذایی و در نهایت به نتیجه رساندن اهداف اقتصاد مقاومتی، قدم برداشت.

 

یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از بخش کشاورزی است وشهرستان های جنوبی  با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بسیار مناسب به رنگین کمان تولیدات کشاورزی تبدیل شده اند که باید حمایت های ویژه از تولیدات این بخش صورت گیردو مشکل اصلی این بخش، واردات بی رویه محصولات درست در فصل برداشت محصولات،کمبود کارخانه های تبدیلی  و وجود دلالان در منطقه  است.

 

 

محصولات جنوب کرمان شامل پیاز ،خرما،گندم،جو،ذرت ،عدس ،انواع مرکبات ،محصولات گلخانه ای ،کلزا ،هندوانه ،سیب زمینی ،گوجه فرنگی،پیاز ،سیر ،فلفل ،لوبیا،باقلا ،خیار سبز و … است که اگر مسئولان بیشتر به این حوزه توجه کنند شاهد شکوفایی اقتصاد این شهرستان ها  واستان خواهیم بود.

 

هر شهرستانی در زمینه کشاورزی ،صنعت و معدن و دامداری دارای ظریفت های است که اگر از این ظریفیت ها حمایت های ویژه شود شاهد رونق اقتصاد مقاومتی خواهیم بوددر واقع تمرکز بر اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به کار و تولید داخلی از ضرورت ها است.

 

همانطور که مقام معظم رهبری تاکید زیادی در زمینه اقتصاد مقاومتی دارند وکشاورزی هم یکی از راههای توسعه اقتصاد مقاومتی است در نتیجه با رونق بخش کشاورزی و افزایش سهم این بخش در اقتصاد و اشتغال زایی کمک می شود.

 

در نتیجه بخش کشاورزی با توجه به نقشی که در تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم دارد مسوولان باید با حمایت های لازم و رفع موانع تولید به توسعه  این بخش که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داردکمک کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار