خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد؛

دیار بیدارگر مشرق زمین چشم انتظار احداث یک سالن سینما

شهرستان اسدآباد، دیار سیدجمال به عنوان یکی از پایلوت‌های فرهنگی استان همدان از داشتن یک سالن سینما محروم است.
کد خبر: ۸۹۲۹۸۲۲
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

دیار بیدارگر مشرق زمین چشم انتظار احداث یک سالن سینمابه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بر اساس استاندارد جهانی باید به ازای هر 10 هزار نفر یک سالن سینما وجود داشته باشد؛ شهرستان اسدآباد با دارا بودن پنج دانشگاه، افراد فرهیخته و جمعیت تقریبی 120 هزار نفر از این نعمت محروم است.

دیار سیدجمال به عنوان یکی از پایلوت‌های فرهنگی استان حتی در طرح «سلام سینما» نیز هیچ سهمی از این سفره نداشت تا این حسرت در بین اسدآبادی‌ها دوچندان شود.

وجود یک سالن سینما می‌تواند علاوه بر رشد فکری همشهریان باعث پرکردن اوقات فراغت آنان به نحوی شایسته باشد که متاسفانه با خلأ موجود محلی از اعراب ندارد.

شهرستان اسدآباد در اوایل دهه 80 دارای سینما شد که محل آن در سالن فعلی اجتماعات اداره ارشاد بود و حتی فیلم‌هایی نیز مانند «حامی» و «سیب سرخ حوا» در آن به نمایش درآمد اما بعد از مدتی کوتاه به حالت تعطیل درآمد که علت آن نیز مشخص نشد.

در سه سال گذشته نیز یک بار دیگر اسدآباد تا آستانه سینمادار شدن پیش رفت که به علت تغییرات در رأس اداره ارشاد این بار نیز این فرزند ارشد حوزه فرهنگ جایی در این شهر پیدا نکرد.

انتظار فعلی همشهریان از مسئولین ارشد شهرستان این است تا با پیگیری این خلأ فرهنگی، هرچه سریع‌تر نسبت به ایجاد آن در شهر اهتمام ورزند.

بدون تردید نماینده هر شهر با احاطه‌ای که بر امور شهرستان دارد می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوال‌های همشهریان در این رابطه باشد.

در این راستا با رنجبرزاده نماینده مردم شهرستان اسدآباد گفتگویی داشتیم که در ادامه آمده است.

دیار بیدارگر مشرق زمین چشم انتظار احداث یک سالن سینما

*لزوم مطالبه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از وزارتخانه برای احداث سینما

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: در سفر وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع را از وی درخواست کردیم که وزیر وقت ارشاد به ما وعده داد تجهیزات ابتدایی احداث سینما را برای شهر تامین خواهد کرد.

اکبر رنجبرزاده اضافه کرد: مدیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عدم مکاتبه اداره مطبوعش با وزارت ارشاد برای دریافت این تجهیزات در این موضوع مقصر است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع را پیگیری خواهم کرد، افزود: تذکرات لازم در این رابطه را نیز به مدیر ارشاد اسدآباد خواهم داد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علت پیگیری نکردن این موضوع را نمی‌دانم اما سعی خواهم کرد با پیگیری این موضوع دریچه‌ای جدید در حوزه فرهنگ شهر اسدآباد گشوده شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین اداره ارشاد باید این موضوع را از طریق وزارتخانه پیگیری کنند و من نیز در این رابطه حمایت‌های لازم را انجام خواهم داد.

انتهای پیام/                                     

ارسال نظرات
آخرین اخبار