خبرهای داغ:
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفتگو با بسیج:
معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی و شورای پایگاه راهیان کربلا حوزه مقداد سپاه غدیر تبریز گفت: در دنیای کنونی، موضوع کودک، تربیت و پرورش درست او، از اساسی ترین مسائل اجتماعی و از ارکان مهم سعادت بشری است.
کد خبر: ۸۹۲۹۹۵۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

حجت الاسلام عادل بایرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی افزود: انسان، تشنه محبت است و این تشنگی، به علت وابستگی بیش تر کودکان به والدین، در آن ها شدیدتر است. توجه به بُعد عاطفی کودک، بسیار مهم است و این اهمیت، در رفتار و گفتار پیشوایان دینی ما به خوبی مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه کودکی که امروز ریشه خانوادگی اصیل دارد بین دو تضاد گرفتار است، یک سو، ته مانده ارزشهای نیک قدیمی و از سوی دیگر گرایش های مد امروزی، گرایش های تمدن ماشینی شدن، او نمی داند چه کند، ما باید حامی اش باشیم چراکه چون موم در دست ماست، خمیر وجودش با ما شکل می گیرد.

حجت الاسلام بایرامی اضافه کرد: رسول اکرم(ص) به همه انسان­ها اعلام می­کند، همانطور که پدران و مادران، حقوقی بر فرزندان خود دارند و فرزندان در صورت ترک آن حقوق عاق می شوند، فرزندان نیز حقوقی بر پدر و مادر دارند که «پدران و مادران در صورت رعایت نکردن آن عاق فرزندان می شوند». والدین مسئول تأمین تمام نیازهای کودک اعم از مادی و معنوی می باشند.

این بسیجی حوزه مقداد ادامه داد: همچنین پیامبر به والدین امر کرده اند که به کودکان احترام بگذارند، چراکه بی توجهی و بی احترامی به آن ها موجب بروز مشکلات عاطفی زیادی در کودکان می شود و در روایتی از رسول اکرم چنین آمده است: «فرزندان خود را زیاد ببوسید، زیرا با هر بوسه، برای شما مقام و مرتبتی در بهشت فراهم می شود که فاصله میان هر مقامی 500 سال است».

معاون تهذیب حوزه علمیه استان اظهارداشت: آموختن و پرداختن به ورزش های شنا، تیراندازی و سوارکاری نیز از ورزش های مهمی است که در احادیث بر آن ها تأکید شده است می تواند برای تربیت کودک موثر و مهم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز کودک فرصت خوبی است تا درباره رفتار خود با کودکان خویش بازنگری کنیم و اگر بدانیم شادمانی بهترین هدیه ای است که می توانیم به کودکانمان هدیه کنیم و دوران کودکی زیبایی برای آن ها ترسیم کنیم هیچگاه فرصت شاد بودن را از آن ها نمی گیریم.

حجت الاسلام بایرمی یادآور شد: روز کودک بهانه مناسبی است تا همگان با پرهیز از افراط و تفریط در برنامه ریزی برای شادی، مهارت آموزی و آموزش کودکان، تلاش کنیم که آینده درخشان ایران در گرو شکوفایی استعداد نسل آینده کشورمان خواهد بود.

ارسال نظرات