هدف از برگزاری هفته ملی کودک، توسعه همکاری و هم گرایی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و متولی با کودکان و جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت و ارزش دوران کودکی و نیازها و خواسته‌های کودکان امروز است.
کد خبر: ۸۹۲۹۹۹۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان زنجان در نشست خبری  هماهنگی برنامه‎های هفته ملی کودک با اشاره به اینکه هفته ملی کودک از 15 مهرماه تا 21 مهرماه  در دوسطح برگزار می‌شود. گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک با رویکرد نهادینه کردن ارزش ‌های تربیتی و انسان ساز عاشورا در بین کودکان اجرایی می‌شود.

محمدنقی صالحی با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک افزود: هدف از برگزاری هفته ملی کودک، توسعه همکاری و هم گرایی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و متولی با کودکان و جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت و ارزش دوران کودکی و نیازها و خواسته‌های کودکان امروز است.

وی از عناوین روز شمار هفته کودک خبر داد و اظهار داشت: پانزدهم مهرماه روز کودک زیر چتر ایمان،شانزدهم مهر ماه کودک در پناه خدا،هفدهم مهرماه کودک محیط زیست و میراث فرهنگی ،هجدهم مهرماه کودک سلامت و ایمنی ،نوزدهم مهرماه کودک و فناوری های ملی ،بیستم مهرماه کودک کتاب ومحصولات فرهنگی وبیست ویکم مهرماه کودک ومحصول کودکی نامگذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان زنجان "هرکودک نشانه خداست" شعار روز جهانی کودک در سال‎جاری می باشد.

محمد نقی صالحی تصریح کرد:اجرای برنامه‎هایی از قبیل  برنامه‎های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی همچون محافل عاشورایی، نمایشگاه‎های کتاب و نمایشگاه از آثار کودکان در هفته کودک برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان زنجان اهدای کتاب به کودکان، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و ادبی ویژه کودکان و دیدار کودکان با مسؤلان استانی را برنامه های این هفته اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه آینده کشور به چگونگی تربیت و آموزش درست و سلامت روحی، روانی و جسمی کودکان بستگی دارد، افزود: رونمایی از کتاب‎های مرتبط با کودکان از دیگر برنامه‎ها محسوب می‎شود.

محمد نقی صالحی تصریح کرد: تربیت کودکان در این دوران نیاز به مراقبت، محافظت و تربیت صحیح و محیط مناسب دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه کودکان عقلانی‌ترین سرمایه‌گذاری است، افزود: در این زمینه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد آموزه‌ های عاشورا برای کودکان با مشارکت خود کودکان و اجرای برنامه‌هایی مرتبط با کودکان اجرایی می‌شود.

صالحی افزود: ویزیت رایگان کودکان در درمانگاه امام علی (ع)، عضویت رایگان کودکان در کتابخانه‎های عمومی سطح استان زنجان بازدید رایگان کودکان به همراه والدین از موزه‎های زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  زنجان از برنامه‎های پیش‎بینی شده برای هفته کودک است.

 

 

 

 

ارسال نظرات