خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اهمیت توجه به مبحث تربیتی پدیده ای به اسم شهید حججی که تأثیرگذرای شگرفی در کشور و جهان برجای گذاشته است، گفت: توجه به این پدیده باید به بِغَيرِ ألسِنَتِكُم باشد.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۳۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، "محسن حججی" جوان دهه هفتادی را می توان نمونه کامل تربیت اسلامی دانست که تآثیرگذاری شگرفی با نحوه برخوردش با دشمن و نوع شهادتش در جامعه ایران و حتی خارج از کشور باقی گذاشت. این تأثیرگذاری یک اتفاق نیست بلکه برگرفته از نوع تربیت و پرورش او از کودکی تا نوجوانی و جوانی از درون خانواده تا جامعه بیرونی است .

اسلام از همان ابتدا ریشه تمامی خوبی‌ها و بدی‌ها را در خانواده جستجو کرده و تکوین فرزند و رشد و تعالی او را در دامان پاک مادر و در سایه تربیت اسلامی پدر قرار می‌دهد که با پرورش روحیه دینی و انقلابی خانواده‌ها می‌توان در راستای تربیت فرزندان اسلامی و دیندار همت گمارد.
 

 مینواصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس با بیان اینکه تحلیل پدیده ها و اتفاقات شبیه به شهیدحججی را باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد، گفت: نگاه عمیق به جریانی که جامعه را اینچنین تحت تأثیرخود قرار باعث ماندگاری آن و تبدل شدنش به الگویی برای ادامه راه، خواهد شد.



وی تأکید کرد: بررسی دقیق از زوایای مختلف پدیده ای انسانی که با شرایط ویژه در یک مقطع زمانی جریانی عمیق را  ایجاد کرده است، می تواند راهبردی قوی برای حرکت های آینده باشد.

 

 اصلانی در ادامه شهید حججی را یک پدیده و جریان عمیق انسانی و عاطفی دانست که نه تنها در مرزهای جغرافیای ما بلکه مردم بسیاری از کشورهای جهان را تحت تأثیر خود قرار داد و افزود: از این پدیده نمی توان به راحتی عبور کرد یا صرفاً به بُعدی از ابعاد وجودی او  پرداخت.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با استناد به این مصرع شعر که « هر کسی از ظن خود شد یار من » گفت هر کسی شهید حججی را با توجه به درک خود می شناسد و توصیف می کند، یکی بُعد شهامت، دیگری شهادت طلبی و .. اما نباید از زوایای فرایند تربیتی این شهید بزرگوار غفلت کرد.

وی گفت: اگر چه گفته اند، می شود ره صد ساله را یک شبه پیمود  اما نباید فراموش کرد که ظرفیتی درونی در هر فرد وجود دارد که مسیرها را کوتاه می کند اما این فرایند وجود دارد و اتفاق افتاده است.

 اصلانی در ادامه بر لزوم کار تحقیقی در زمینه ابعاد تربیتی شهید حججی از منظر فردی، خانوادگی و اجتماعی، تأکید کرد

 رئیس سازمان بسیج زنان کشور به اهمیت بحث تربیتی، پرورش کودک از بدو تولد تا جوانی پرداخت و گفت: شهید حججی مصداق تربیت اسلامی در خانواده ای آشنا به فرهنگ اهل بیت و عاشورایی است. تربیتی که چنان عمق یافته و نهادینه شده که در رفتار و کردار این شهید بزرگوار متجلی شده است و حتی در وصیت نامه ای زیبا آن را به فرزند خود انتقال می دهد.

 

وی با اشاره به جوان بودن شهید حججی، جوانان را مخاطبان اصلی او و پدیده شگرفی که به وجود آورد دانست و اظهار کرد: این مسئله باید از منظر اجتماعی مورد مطالعه قرار گیرد که در وجود یک جوان چه چیزهایی تأثیرگذار بوده است که صلابت ایمانش، شهادت را اینگونه مورد سخره گرفته و بزرگی هدف و آرمانش در قبال کوچکی دشمن اینگونه در نگاه نافذش به تصویر کشیده شده است.

اصلانی بیان کرد: این صلابت نگاه و آرامش وجود شهید حججی از نفس مطمئنه او و ایمان قوی اش است، همان ایمان و نفس مطمئنه ای که بنابر گفته نزدیکان امام خمینی باعث شده بود ایشان از هیچ پدیده یا قدرتی واهمه نداشته باشند.

 رئیس سازمان بسیج زنان کشور خاطرنشان کرد: پدیده شهید حججی و تأثیری که بر جامعه گذاشته است باید از زوایای جامعه شناسی، روانشناسی و حوزه تربیتی در قالب تحقیقات آکادمیک و میدانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند هر از چند گاهی برای اینکه جامعه از روزمرگی و غفلت بیرون بیاید، پدیده ای را نشان می دهد که باید از آن بهترین بهره های تربیتی و انسانی را برد، گفت: بی توجهی به این نعمات خداوند کفران نعمت است.


اصلانی با بیان اینکه شهید حججی و تأثیرگذاری که داشت باید در کتاب های درسی چون شهید فهمیده و .. ماندگار شود، افزود: توجه به این پدیده باید به بِغَيرِ ألسِنَتِكُم باشد و به معرفی و تبیین و تعمیق تأثیرگذاری آن از طریق ابزارهای روز چون انیمیشن، فیلم مستند، فیلم های داستانی .. پرداخت شود.

 رئیس سازمان بسیج زنان کشور در پایان با بیان این مطلب که همه درک همه ابعاد وجودی این شهید بزرگوار را ندارند گفت: باید تلاش کرد هر فرد بتواند شناخت درست و کامل و دقیق از بُعد وجودی شهید حججی داشته باشد.

 

ارسال نظرات