سردار کوثری در مراسم تکریم شهدای مدافع حرم دانشجو

مدافعان حرم خاری در چشمان آمریکا و اسرائیل است

جانشین قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس بسیار بلندمرتبه تر هستند، گفت: مدافعان حرم امروز خاری در چشمان آمریکا و اسرائل شده است.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۳۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  محمد اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله تهران در مراسم تکریم شهدای مدافع حرم دانشجو گفت: یادواره شهدای دفاع حرم آل الله گویای نعمت الهی است و آیه‌ای از قرآن این را بیان می‌کند، آنهایی که صادقانه با خدای خود معامله کرده‌اند و به لقاءالله پیوستند و آنهایی که در انتظار شهادت در راه خدا هستند همه توسط خدایشان روزی می‌خورند.

وی همچنان ادامه داد: چرا که انسان همانطور که می‌تواند همانند اولیای خدا باشد می‌تواند همچون حیوانات درنده خو هم باشد.مصداق‌هایی را بیان می‌کنم هر انسانی جسارت نثار جان خود و توانایی حرکت به سمت مرگ را ندارد و فقط افرادی این توانایی را دارند که با خدا معامله کرده باشند و این معامله با خداست که انسان را به اوج می‌رساند.

جانشین قرارگاه ثارالله تهران بیان کرد: این روحیه ی شهادت طلبی و شهادت هنوز برای سیاست مداران جهان مجهول است همچون  رفتار حضرت امام راحل که بعد از شهادت فرزندشان می‌گویند انا لله و انا الیه راجعون و امانتی بود که به سوی خدا بازگشت و امام الگویی برای ما بودند و هستند چرا که الگوی امام اقا ابا عبدالله بودند. لذا الان هم مقام معظم رهبری در همان راستای امام قدم بر می‌دارند و عمل می‌کنند.

وی گفت: اسلام ناب محمدی باعث شده که حکومت‌های دیکتاتوری همچون اسرائیل و امریکا به ما کاری نداشته باشند و خاری در چشمانشان شود. اسلام محمدی باعث شده است این جوانان برای دفاع از حرم اولیای خدا مجاهدت کنند و این شهدا به مراتب از شهدای دفاع مقدس بسیار بلند مرتبه تر هستند چرا که بنا به گفته‌ی مقام معظم رهبری مجاهدتشان خارج از مرزهای کشور است و در غربت به شهادت می‌رسنند و باید به خانواده‌ی این شهدا تبریک و تسلیت گفت برای همچین شیرمردانی که در راه رضای خدا شهید شده‌اند و با خدا معامله کرده‌اند.

در ادامه‌ی مراسم دکتر محمد دوست رییس دانشگاه عالی امام حسین به سخنرانی و توضیح درباره‌ی این مرکز پرداخت.

دکتر محمد دوست رییس اموزشگاه عالی امام حسین(ع) ضمن خیر مقدم خدمت به حضار و بویژه خانواده ی شهدای حرم گفت: مرکز آموزش‌های عالی امام حسین(ع) با هدف شهادت پروری و آموزش راه شهدا به جوانان کشور تشکیل شده است.

وی همچنان گفت: مرکز امام حسین بعنوان یکی از مراکز آموزش عالی تمام تلاش خود را در جهت آموزش اساتید و دانشجویان در راستای شناخت اسلام و مطهری شناسی کرده است.

رییس مرکز اموزش عالی امام حسین (ع) در پایان گفت: هدف نهایی اموزشگاه حفظ و تداوم فرهنگ عاشورایی و شهادت است.

 

 

 

 
ارسال نظرات