ویژه‌نامه حبیب سپاه/

جانباز دوران دفاع‌مقدس: ولایت‌مداری و خستگی‌ناپذیری ویژگی بارز "سردار همدانی" بود

جانباز و رزمنده دوران دفاع‌مقدس با بیان اینکه ولایت‌مداری و خستگی ناپذیری ویژگی بارز سردار شهید حسین همدانی بود، گفت: ایشان همواره دغدغه حل مشکلات مردم را داشت و در این راه تلاش می‌کرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۵۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، احسان قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان،‌ ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی اظهار داشت :عمل و توجه ویژه به فرامین رهبری معظم انقلاب بارزترین ویژگی شهید همدانی بود.

وی با بیان اینکه دفع حداقلی و جذب حداکثری بسیار مورد توجه شهید همدانی بود، افزود: شهید همدانی فردی بسیار فروتن و خاضع بود و هرگز در اخلاق و منش ایشان تکبری دیده نمی‌شد.

جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس کمک به نیازمندان و حل مشکلات مردم را از مهمترین دغدغه‌های شهید همدانی دانست و اظهار داشت: ایشان از راه‌های مختلف مانند تاسیس صندوق قرض‌الحسنه، راه‌اندازی هیئت رزمندگان ثارالله، احداث باغ موزه دفاع مقدس، تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت، ارائه مشاوره و همراهی با مسئولان استان و بسیاری امور دیگر برای توسعه استان تلاش بی وقفه‌ای داشت.

قنبری شهادت را مزد 40 سال مجاهدت خالصانه شهید همدانی دانست و گفت: اقدامات موثر ایشان در سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نام ایشان را در جهان اسلام ماندگار کرد.

وی برخورد هوشمندانه و در عین حال صبورانه شهید همدانی در خنثی‌سازی فتنه 88 را از ویژگی‌های مدیریتی برجسته شهید همدانی دانست و گفت: شهید همدانی تا آخرین لحظه عمر سربازی ولایت مدار بود و با عشق و ارداتی مثال‌زدنی نسبت به اهل‌بیت (ع) در راه دفاع از امنیت و استقلال کشور نهایت ایثار و فداکاری را به انجام رساند.

اعتماد به مردم ویژگی بارز شهید همدانی در انجام کارهای بزرگ بود

علی‌اصغر عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، ضمن تسلیت دومین سالگرد شهادت سرلشگر شهید حسین همدانی در تشریح ابعاد شخصیتی شهید همدانی اظهار داشت: به نظر من مهمترین ویژگی اخلاقی و کاری این شهید معزز در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن  اعتماد به نیروهای تحت امر خود و همراه بودن با آنها بود.

وی افزود: این ویژگی ایشان سبب شد علاوه بر دفاع مقدس، هنگام حضور مستشاری در سوریه نیز به دلیل اعتماد به مردم و افرادی که با او همراه بودند موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد‌.

مدیرعامل موسسه شهید همدانی با بیان اینکه شهید همدانی نسبت به پیشرفت استان توجه و اهتمام ویژه داشتند گفت:اگرچه ایشان یک شخصیت کشوری بود و مسئولیت‌شان نیز کشوری بود اما به دلیل احساس دینی که به مردم و شهدا داشتند نسبت به وضعیت استان  و پیشرفت آن حساس بودند.

وی با تاکید براینکه پیشرفت استان برای شهید همدانی از اهمیت بالایی برخودار بود تصریح کرد: ایشان در زمان حیاتشان فارغ از مباحث جناحی و غیره برای پیشرفت استان تلاش کردند.

عزیزی با اشاره به اینکه شهید همدانی ظرفیت بسیار بالایی برای انجام کارهای بزرگ در استان داشتند اظهار داشت: اقداماتی مانند تاسیس هیئت رزمندگان ثارالله در استان همدان توسط شهید همدانی علاوه براینکه نشان دهنده علاقه ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب شد تا مشکلاتی در این عرصه حل شود.

وی ابراز کرد: نگاه شهید همدانی در عرصه هیئت ایجاد رابطه مودت و دوستی بود به همین دلیل ارتباط مستمر ایشان با این هیئت‌های حسینی سبب شد تا با راه‌اندازی هیئت رزمندگان ثارلله دیگر هیئت‌های حسینی استان به این محفل رفت و آمد داشته باشند که البته این ارتباط کماکان نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار