خبرهای داغ:
مسئول بسیج مداحان سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:
مسئول بسیج مداحان سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: روشنگری و آگاه کردن مسئولین و مداحان هیئت های مذهبی بهترین راه مبارزه با آفات و بدعت ها می باشد.
کد خبر: ۸۹۳۰۱۰۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

عقیل محمدی مسئول بسیج مداحان استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص آفت های هیئات مذهبی اظهار کرد: خوشبختانه در استان قزوین آفت های جدی در هیئات مذهبی دیده نمی شود.
وی ادامه داد: تاحدودی که این مشکلات دیده می شود می توان به استفاده از اقلام علامت ها اشاره داشت که این موضوع را به عنوان آفت دید که با مبحث آسیب متفاوت می باشد.
وی در همین خصوص اضافه کرد: برخی از افراد با آگاهی دست به این اقدام می زنند و برخی هم تنها به صرف اینکه این رویه از گذشته در جریان بوده است ، از آن در هیئت ها استفاده می کنند، علیرغم اینکه مسئولین و کارشناسان بار ها هشدار داده اند و خواستار جمع آوری این نشان ها بودند ولی در این امر موفق نبوده اند.
محمدی تشریح کرد: امروز لازم است کارشناسان فرهنگی از حوزه های مختلفی چون سازمان تبلیغات اسلامی که متولی اصلی این امر است و نیز بسیج مداحان و حتی سازمان اوقاف و دفاتر امام جمعه در سراسر استان و شهرستانها جلسه هایی را برای ارائه راهکار در این خصوص برگزار نمایند.
این مسئول برگزاری کارگاه های آموزشی در این زمینه را از راهکارهای دیگر مقابله با آفات عزاداری ها عنوان کرد و افزود: برخی از هیئت ها تنها به صورت سالانه و در ایام محرم فعالیت می کنند و خیلی از آسیب ها، آفت ها و نیز بدعت ها در این گونه شعب در جریان است، این موضوع را می توان در همین کلاس ها و جلسات اصلاح نمود.
محمدی مراسم تشت گذاری را یکی از بدعت های موجود دانست و تبیین کرد: مراسم تشت گذاری که برگزار می گردد، هیچ سندیت معتبری در این خصوص وجود ندارد و کمتر کسی هم از علت، مفهوم و چرایی آن باخبر است، تنها مراسمی است که از دوران صفوی برگزار گردیده است و هنوز هم در برخی مناطق شاهد آن هستیم.
وی با اشاره به بیانی از معمار کبیر انقلاب گفت: امام فرموده اند که اجازه دهید هیئت ها رویه قدیمی خود را ادامه دهند با این حال به این موضوع نیز توجه داشته باشید که باید از بدعت جلوگیری کرد، چرا که دشمن همواره در پی ایجاد بدعت در موضوع عاشورا است تا کم کم این مهم را به حاشیه بکشاند.
محمدی با ابراز امیدواری از این موضوع که امروز فرهنگ عاشورا به فرهنگی جهانی بدل گردیده است یادآور شد: روشنگری و آگاه کردن مسئولین و مداحان هیئت های مذهبی بهترین راه مبارزه با آفات و بدعت ها می باشد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها