رئیس پلیس فتای زنجان:

اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

کد خبر: ۸۹۳۰۱۵۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتای زنجان گفت: اگر کاربران به طور مرتب اطلاعات خود را به روز کنند، می توانند مجرمان دنیای مجازی را در اجرای نقشه های شوم شان ناکام بگذارند.

سرهنگ دوم محمد‌علی آدینه‌لو افزود: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از مردم کلاهبرداری می شوداز طریق ارسال پیامک و تماس های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی ها ومسابقات برنامه های رادیویی و تلویزیونی می باشد.

وی اظهار داشت: این افراد با برقراری تماس ویا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی رادیو و تلویزیونی از قربانیان درخواست می کند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند.

رئیس پلیس فتای زنجان تصریح کرد: اولین شگرد این افراد تغییر زبان دستگاههای خود پرداز می باشد و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2  را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می کنند.

این مقام انتظامی افزود: از دیگر شگردهای این مجرمان دریافت موجودی افراد است و در پی تغییر زبان دستوراتی می دهند که به جای واریز وجه به حساب فرد از حساب وی برداشت شده و به حساب فرد کلاهبردار واریز می گردد.

سرهنگ آدینه لو افزود : ازعموم مردم درخواست  می کنیم به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرارنداده و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV2، تاریخ انقضای کارت از طریق پیامک خودداری کنند.

این مقام انتظامی افزود : مجرمان اینترنتی  با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده به حساب قربانیان دسترسی پیدا می‌کند و اقدام به انتقال یا خرید اینترنتی از حساب کاربر می‌کند.

سرهنگ آدینه لو به‌منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی در این فضا و احتمال فریب خوردن افراد و وارد کردن اطلاعات بانکی‌شان توسط قربانیان، از مردم خواست از طریق ربات‌ها و درگاه های ناشناس بانکی اقدام به پرداخت هیچ وجهی نکنند.

رئیس پلیس فتا درپایان افزود : هموطنان  و همشهریان در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار