خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

لازمه ایجاد امنیت پایدار توجه به امنیت ایمانی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ایجاد فضای امنیتی، امنیت پایدار ایجاد نمی‌کند، گفت: لازمه ایجاد امنیت پایدار توجه به امنیت ایمانی است.
کد خبر: ۸۹۳۰۱۷۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار فرمانده و جمعی از معاونان نیروی انتظامی استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: اگر با دقت امنیت برخی از کشورهای منطقه را مورد بررسی قرار دهیم، به خوبی به اهمیت امنیت پی می‌بریم و در می‌یابیم که امنیت امروز کشور به سادگی میسر نشده و محصول تلاش‌ها و رشادت‌های نیروهای نظامی و انتظامی است.
وی امنیت ایمانی را یکی از زمینه های مهم امنیت معرفی کرد و افزود: امنیت ایمانی زمانی بدست می‌آید که بر روی سرمایه‌های ایمانی و اعتقادی مردم سرمایه گذاری شود که این یک امر فطری است و پاسخگوی نیازهای امروز جوامع خواهد بود و بسیار ماندگار خواهد شد.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: ایجاد فضای امنیتی، زمینه دیگری است که در جامعه ایجاد امنیت می کند اما اگر تنها به این بخش توجه کنیم، امنیت پایداری نخواهیم داشت و مردم در یاری رساندن به امنیت جامعه دخیل نخواهند شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: لازمه ایجاد امنیت ایمانی این است که کار فرهنگی انجام دهیم و آگاهی بخشی و بصیرت بخشی را در جامعه ارتقا دهیم و اگر چنین رویکردی با جدیت دنبال شود، بسیاری از معضلات اجتماعی وجود خارجی خود را از دست می دهند.
وی با بیان اینکه خداوند قدرت تشخیص خوبی و بدی را در فطرت انسان قرار داده است، تصریح کرد: هر انسانی که تخلفی را مرتکب می شود، از کار بدی که انجام داده آگاه است و این تشخص را خداوند در نهاد او قرار داده است و از این سرمایه باید به نحو احسن استفاده کنیم.
عابدینی تأکید کرد: باید همه دستگاه های متولیِ امنیت و فرهنگ، هم افزایی داشته باشند و از اقدامات و نگاه های جزیره ای در این حوزه پرهیز شود تا بتوانیم نتیجه مطلوب و لازم را به دست آوریم.
امام جمعه قزوین ادامه داد: نیروی انتظامی مانند دانشگاه عمل می کند، و در فضاهای فرهنگی فعالیت های بسیار خوبی دارند و این برنامه ها اثرگذار خواهند بود.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها