خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: ۴۵هزار و ۶۳۳ نفر از مددجویان کمیته امداد گلستان سالمند هستند که این تعداد ۴۴,۵ درصد از کل مددجویان تحت حمایت این استان را شامل می شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۱۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از کمیته امداد گلستان، امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه تکریم و حفظ حرمت سالمندان همواره به عنوان یک ارزش مورد تاکید است، گفت: از ۸۲ هزار و۲۳۹ نفر جمعیت معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان، ۳۸ هزار و ۵۸۸ نفر آنها معیشت بگیران سالمند بالای ۶۰ سال هستند.

وی با بیان اینکه، بیش از۵۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد است، افزود: طبق آخرین آمار از ۱۰۲ هزار و ۵۴۲ نفر مددجو تحت حمایت،  ۴۵هزار و ۶۳۳ نفر از آنها مددجویان سالمند بوده  که 44.5 درصد از کل مددجویان تحت حمایت را شامل می شود.

حسین پور با توجه به سکونت 66.2 درصد سالمندان در روستا و ۳۳.۸درصد در مناطق شهری، یادآور شد: از تعداد کل سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان، ۳۰ هزار و ۲۱۷ نفرسالمند روستایی و ۱۵ هزار و ۴۱۶ نفرسالمند شهری هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه ۲۵هزار و ۸۲۶ نفر سالمند زن و ۱۹هزار و ۸۰۷ نفر سالمند مرد تحت حمایت این نهاد است،عنوان کرد: ۲۷ درصد از مددجویان سالمند در مناطق محروم و۶۳ درصد در مناطق فاقد ضریب محرومیت ساکن هستند.

وی با تاکید بر ارائه خدمات این نهاد به سالمندان گفت: پرداخت کمک معیشت ماهیانه در طول سال، بازدید از خانواده سالمندان در قالب طرح مفتاح الجنه، پرداخت هزینه بیمار در بستر، پرستاری و نگهداری ۳۵۱ سالمند و پرداخت هزینه های درمانی،دارویی و تجهیزات پزشکی ازجمله برنامه های کاری این نهاد در ارائه خدمات به جامعه هدف سالمند است.

برگزاری همایش متمرکز استانی تجلیل از سالمندان نمونه ، ویزیت و پایش سلامت رایگان سالمندان، سرکشی و عیادت مسئولین از سالمندان بیمار، برگزاری کارگاه های آموزش گروهی سالمندان با موضع سلامت روان و بهداشت، برگزاری ورزش صبحگاهی و همایش پیاده روی برای سالمندان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای سالمندان در حوزه اشتغال،اعزام سالمندان موفق و نمونه استان به مراسم تجلیل از سالمندان کشور به مشهد مقدس از مهمترین برنامه های مناسبت هفته تکریم سالمندان است.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها