مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: هجرت امام خمینی(ره) به پاریس بر خلاف تصور دولت وقت پهلوی، روند پیروزی انقلاب را شتابان کرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۵۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک صبح امروز در جمع پایوران این ناحیه با اشاره به سالرزو هجرت حضرت امام خمینی(ره) به پاریس گفت: هجرت امام خمینی(ره) به پاریس که با اعمال فشار رژیم پهلوی بر رژیم بعثی در سال 57 صورت گرفت بر خلاف تصور دولت وقت پهلوی، روند پیروزی انقلاب را شتابان کرد.

وی افزود: بر اثر این رویداد، نهضت انقلاب ایران جهانی شد و ارتباط امام با ایران، برخلاف تصور رژیم به آسان‌ترین روش ممکن عملیاتی شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: پس از هجرت حضرت امام خمینی(ره) بود که امواج انقلاب در درون ایران نیز غیرقابل مهار شد و امام ‌خمینی(ره) موفق شد کاری را که در طول چهارده ‌سال زمینه انجام آن فراهم نشده بود، در مدت چهار ماه، انجام دهد و رژیم پهلوی با سرعتی غیر قابل باور و پیش‌بینی سقوط کند.

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه رسانه‌های غربی خواسته یا ناخواسته پیام انقلاب و امام را به جهانیان منتقل کردند، گفت: ملاقات امام راحل با شخصیت‌ها و چهره‌های غربی نیز در ایجاد یأس نسبت به عمر رژیم پهلوی و نیز کاستن از شدت مخالفت اولیه غربی‌ها با انقلاب اسلامی موثر بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته خاصی که در تاریخ روحانیت شیعه کم نظیر است این است که امام بهره‌گیری از فضای فرانسه برای پیشبرد انقلاب را در منافات با روحیه استقلال خواهی و نفی تفکر و سلطه غربی نمی‌دانستند و هوشمندانه از فضای باز غرب برای پیشبرد انقلاب استفاده کردند و با کمک الهی به فرستادن پیغام رهایی بخش اسلام نایل گشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات