فرمانده انتظامی گناباد گفت: در زمینه کشف کالای قاچاق تا به امروز ۷۵ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۸۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی اکبر کیانی امروز  در  مراسم صبحگاه مشترک نظامی و نیروی انتظامی گناباد که همزمان با هفته ناجا و با حضور مسئولین شهرستان در محل ستاد فرماندهی انتظامی گناباد برگزار شد، ضمن تبریک هفته ناجا اظهار داشت: تاکنون ۸۵ درصد جرائم شهرستان کشف و شناسایی شده و در ۶ ماهه نخست امسال ۲۵ درصد افزایش کشفیات در زمینه مواد مخدر نسبت به سال گذشته داشته ایم.
 
وی افزود: در زمینه کشف کالای قاچاق تا امروز ۷۵ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشته ایم، اما مهمترین موضوعی که امسال برای ما دردآور بوده است بحث تخلفات رانندگی بوده که منجر به مجروح شدن ۳۰۰ نفر و کشته شدن ۱۲ نفر تاکنون شده است؛ لذا از کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط شهرستان تقاضا داریم که همکاری و پشتیبانی لازم را در این زمینه داشته باشند تا شاهد کاهش چشمگیر این امر در سطح شهرستان در ۶ ماهه دوم سال باشیم.

در ادامه محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز ضمن اشاره به نقش موثر نیروی انتظامی در برقراری امنیت اظهار داشت: اگر نیرو‌های نظامی در تأمین امنیت ملی و نیرو‌های انتظامی در تأمین امنیت داخلی، هم افزایی لازم را نداشته باشند، با مشکلات جدی روبرو می‌شویم.
 
محمد علی نبی پور ضمن اشاره به افزایش تخلفات رانندگی در نیمه نخست امسال افزود: امنیت زمانی برقرار می‌شود که یک هم افزایی بین شهروندان و نیروی انتظامی برقرار شود لذا اگر امروز شاهد افزایش تخلفات رانندگی هستیم، نتیجه عدم مشارکت مردم در این زمینه است از این رو همانگونه پلیس جزئی از این مردم است، مردم نیز باید خود را جزئی از پلیس بدانند تا بی نظمی از بین برود و شاهد کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی در شهرستان باشیم.

وی با تأکید بر سرمایه اجتماعی بعنوان مهمترین سرمایه یک کشور اظهار داشت: این سرمایه زمانی بوجود می‌آید که احساس امنیت اجتماعی در جامعه به بوجود آمده باشد. در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز تا زمانیکه سرمایه گذار در جایی احساس امنیت نکند مسلما در آنجا سرمایه گذاری نخواهد کرد؛ لذا شهروندان باید بعنوان سرمایه اجتماعی قوانین و مقررات را به درستی رعایت کنند وگرنه پلیس هرمیزان هم فشار بیاورد، ولی مردم به قوانین پایبند نباشند، این مقوله یک مقوله موثری نخواهد بود. ما اگر بعنوان یک شهروند به قوانین احترام بگذاریم در اینصورت هم هزینه پلیس کاهش میابد و هم شاهد نتایج قابل توجهی دراین زمینه خواهیم بود.

در پایان مراسم نیز از جمعی از خانواده شهدا و از برگزیدگان ناجا تجلیل بعمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها