استاندار خراسان رضوی بیان داشت: جمعیت روستایی خراسان رضوی تا سال 1400رشد چشمگیری می یابد
کد خبر: ۸۹۳۰۲۸۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  علیرضا رشیدیان امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسانرشد چشمگیر جمعیت روستایی خراسان رضوی تا ۱۴۰۰ رضوی گفت: مشکلات حاشیه نشینی، شغلی، ترافیک و آلودگی هوا از مهمترین عوامل موج مهاجرت معکوس جمعیت از شهر به سمت روستا در استان است از این رو تا ۱۴۰۰ جمعیت روستا‌ها افزایش می‌یابد.

علی رضا رشیدیان با اشاره به روند کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی افزود: بیش از ۱۵۸ هزار فرصت شغلی جدید در یک سال اخیر در این استان ایجاد شده این در حالی است که خراسان رضوی ۸۶۵ میلیارد تومان در همین مدت متحمل خسارت بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و خشکسالی شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: دولت موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه ۸۷ هزار شغل جدید در خراسان رضوی ایجاد کند.

رضا جمشیدی ابراز امیدواری کرد: نرخ بیکاری استان از بیش از ۱۳ درصد امسال به ۷ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه کاهش یابد.

وی گفت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۴۹۳ هزار شغل جدید در خراسان رضوی ایجاد شود که برای ایجاد این تعداد شغل باید ۶۲ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای سرمایه گذاری در استان ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: همچنین برای تحقق این تعداد شغل باید سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی در استان تجهیز شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها