حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به لزوم آزاد کردن ۲ میلیون فرصت شغلی اشغال شده توسط اتباع بیگانه در کشور گفت: به جز ایران د ر هیچ جای دنیا دو میلیون کارگر غیر مجاز فرصتهای اشتغال آن کشور را اشغال نکردند.
کد خبر: ۸۹۳۰۲۹۸
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسینعلی حاجی دلیگانی ، عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با رادیو در خصوص اشتغال تبعه ی غیرمجاز خارجی و نظارت برآن  گفت:  در این رابطه مشکل قانونی وجود ندارد و ماده 120 و 121 و همچنین برخی از قوانینی که در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده است و همچنین قوانین دیگری نیز وجود دارد که در این رابطه به لحاظ قانونی خلایی احساس نشود اما مسئله ای که وجود دارد اجرای این قوانین از  سوی مسئولان اجرایی کشور است که اگر همت کنند و این قوانین را اجرا کنند حد اقل مشکل بیکاری دو میلیون نفر از جوانان کشور حل می شود.

وی با بیان اینکه این اقدام نه هزینه ای و نه سرمایه گذاری لازم دارد گفت: اما با این اقدام می توانیم بخشی از مشکل بیکاری کشور را حل کنیم؛ چرا که در کشور فرصتهای شغلی داریم اما به دنبال آن نمی رویم که  آنها را برای جوانان کشور آزاد کنیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: از یک طرف می گوییم که برای ایجاد یک اشتغال در کشور باید حد اقل پنجاه میلیون سرمایه گذاری کرد اما از طرف دیگر چنین قوانینی را که بدون سرمایه لازم می توان ایجاد اشتغال کرد رها کرده ایم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی اکنون اینگونه نیست که اتباع بیگانه فقط شغلهایی را اشغال کنند که کارگران ایرانی سراغ آن نمی روند گفت: برخی از مشاغل است که دختران اتباع بیگانه آنها را انجام می دهند که آن عمل را قطعا یک کارگر ایرانی می تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه مشکل بیکاری مسئله جدی کشور است گفت: 70 درصد درخواستهای مردمی در مراجعات مسئله بیکاری است که متقاضی درخواست هر نوع اشتغالی را دارد که بتواند با آن خانواده خود را تأمین کند.

حاجی دلیگانی افزود: به جز ایران در هیچ جای دنیا دو میلیون کارگر غیر مجاز فرصتهای اشتغال آن کشور را اشغال نکردند.

ارسال نظرات