اتاق بازرگانی آمریکا نسبت به تقاضاهای ارائه‌شده از سوی ترامپ در مذاکرات نفتا و تأثیر آن بر اقتصاد آمریکا به کاخ سفید هشدار داد.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۰۱
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتاق بازرگانی آمریکا به کاخ سفید هشدار داد تقاضاهای ارائه‌شده از سوی دولت ترامپ در مذاکرات مجدد با کانادا و مکزیک در راستای شکل‌گیری یک قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی جدید می‌تواند به حمایت آمریکا از تجارت خود منجر شده و مذاکرات را نابود کند.

جان مورفی معاون رئیس اتاق بازرگانی آمریکا گفت: بزرگ‌ترین لابی تجاری آمریکا دولت ترامپ را مجبور کرده است که برخی پیشنهادات خود در مذاکرات مجدد برای نفتا را کنار بگذارد.

مورفی تأکید کرد: ما به شدت نسبت به شرایط این مذاکرات نگران هستیم. در حال حاضر مقامات کانادا، مکزیک و آمریکا در حال آماده شدن برای دور جدید مذاکرات نفتا طی هفته آینده در واشنگتن هستند.

این مقام آمریکایی تأکید کرد: شرکت‌های بزرگ و کوچک آمریکا نسبت به پیشنهاد روبرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، برای اضافه کردن بندی در از بین رفتن این قرارداد طی 5 سال نگران هستند.

از سوی دیگر لایتیزر قرار است پیشنهاد کاهش دسترسی شرکت‌های مکزیکی و کانادایی به قراردادهای عمومی با مردم آمریکا و همچنین اضافه شدن بند رعایت الزامات جدید مدنظر دولت آمریکا در تولید خودرو و قطعات آن را مطرح کند که این مسئله نیز باعث نگرانی شرکت‌های آمریکایی شده است.

مورفی ادامه داد: به نظر ما این پیشنهادات بسیار خطرناک خواهند بود و تصویب حتی یکی از آنها می‌تواند اتحادیه‌های تجاری و کشاورزی را به سمت مقابله با این قرارداد تجارت آزاد سوق دهد.

ارسال نظرات