خبرهای داغ:
مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس:

١١٣ اثر به سوگواره شعر عاشورایی ارس ارسال شده است

مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار مجموعا ١١٣ اثر به دبیرخانه سوگواره واصل شد و توسط هیات داوران در دو مرحله مقدماتی و نهایی داوری انجام می گیرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۰۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابراهیم نصیری افزود: داوری نهایی را سه نفر از اساتید شعری کشوری و استانی برعهده دارند و نتایج مربوطه در اختتامیه سوگواره اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این سوگواره در گستره استانی و مناطق آزاد هفت گانه کشور برگزار می شود و امیدواریم برگزاری سالانه این رویداد در کنار اثرات ملی و منطقه ای در فرهنگ ایثار و شهادت، بتواند موجبات رشد و تعالی شعر آیینی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس را فراهم نماید.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه ارس با دعوت از اهالی فرهنگ و ادب برای فعال کردن انجمن های ادبی در این منطقه اظهارداشت: متاسفانه جامعه ادبی منطقه تمایلی به ایجاد و قبول مسوولیت در تشکل های غیردولتی را ندارند و علیرغم وجود زمینه ها و استعداد بومی بویژه در حوزه شعر متاسفانه انجمن های ادبی از رونق و قوام مناسبی برخوردار نیستند.

اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی ارس با عنوان کربلای دمشق با حضور استاد کلامی زنجانی، دکتر علیرضا قزوه و دکتر محمدسعید میرزایی از شعرای بنام کشور  ١٧ مهرماه در شهر جلفا برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها