در پی کاهش بازدهی ساعتی نیروی کار در انگلیس به دلیل عملکرد ضعیف اقتصاد این کشور طی سال‌های آینده، اقتصاد این کشور رشد پایینی را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۰۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سه ماهه دوم سال جاری بازدهی ساعتی نیروی کار در انگلیس کاهش یافت.

بانک مرکزی انگلیس در نظر دارد تا در برابر افزایش نرخ تورم در این کشور نرخ بهره را نیز افزایش دهد که این سیاست با هشدار مؤسسات رتبه بندی بین المللی روبرو شده است؛ چراکه این مؤسسات معتقدند این اقدام می تواند رشد اقتصاد این کشور را طی سال های آتی تحت تأثیر قرار دهد.

دفتر آمار انگلیس طی گزارشی اعلام کرد بازده نیروی کار در سه ماهه دوم سال جاری 0.3 درصد کاهش یافته و به سطح سه ماهه چهارم 2007 رسیده است.

به طور کلی کارگران انگلیسی در اواخر سال 2015 و اوایل سال 2016 عملکرد خوبی داشتند اما در پی برگزاری همه پرسی و رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا تولید در این انگلیس کم شد و بازده کارگران در این کشور کاهش یافت.

پیشتر دفتر بودجه انگلیس پیش بینی کرده بود بازده کارگران در سه ماهه اول و دوم سال 2017 به ترتیب 0.5 و 0.3 درصد افزایش خواهد یافت اما در عمل در سه ماهه نخست 0.1 درصد بالا رفت و در سه ماهه دوم نیز نه تنها افزایشی نداشت بلکه 0.3 درصد کاهش یافت.

پیش بینی می شد افزایش صادرات انگلیس در کنار کاهش ارزش پوند به بهبود اقتصادی این کشور و افزایش بازدهی نیروی کار منجر شود، اما اتفاقات جدید برای پوند این انتظارات را تحت تأثیر قرار داد.

فیلیپ ویلز یکی از مقامات دفتر آمار ملی انگیس، معتقد است: بازدهی نیروی کار در این کشور همچنان نسبت به شرکای بین المللی آنها پایین تر است.

کارشناسان بر این باورند که پایین بودن بهره وری در میان کارگران انگلیس در تمام بخش های صنعتی این کشور شایع است.

مؤسسه HM ترژری پیش بینی کرده است که بهره وری کارگران در انگلیس طی 5 سال آینده تحت تأثیر سیاست های مالیاتی دولت این کشور روندی کاهشی را طی خواهد کرد و در نتیجه باعث می شود دولت انگلیس سیاست های ریاضت اقتصادی شدیدتری را با توجه به کاهش بودجه در نظر گیرد.

ارسال نظرات