فرمانده سپاه خلخال گفت: طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی به عنوان یکی از طرح‌های پنج‌گانه مهم سپاه در خلخال اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۲۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

‌طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی‌ در خلخال اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ جهانبخش عطایی  عصر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان خلخال اظهار داشت:  فضاهای مجازی نقش گسترده‌ای در افکار عمومی دارد که به همین منظور نیاز است که از ظرفیت فضاهای مجازی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به طور همه‌جانبه به‌کارگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از طرح‌های پنج‌گانه مهم سپاه در خلخال اجرا می‌شود و اقدامات فرهنگی مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی و لازم مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم خروجی‌های مناسبی در این زمینه شاهد باشیم.

فرمانده سپاه خلخال گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهسازی مردم نیز در ارتباط با آشنایی با آسیب‌های اجتماعی یک اولویت اساسی و مهم است که در این زمینه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نقش مهم و اساسی دارند و نیاز است این موارد را مورد توجه قرار داده و در این زمینه به وظیفه خطیر و حساسشان عمل کنند.

عطایی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز می‌تواند در این زمینه مثمرثمر و نتیجه‌بخش باشد که امیدواریم مسئولان و متولیان امر در این زمینه مشارکت و همکاری‌های همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم.

فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه نقش سازمان‌های مردم نهاد در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار تعیین کننده است و به همین دلیل نیاز است از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد حمایت همه‌جانبه‌ای انجام شود تا بتوانیم طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی را در منطقه عملیاتی کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

فریدون بابایی افزود: فضای مجازی نیز به عنوان یک بستر می‌تواند هم نقش مثبت و هم نقش منفی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد که تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم نقش منفی فضای مجازی در ارتباط با گسترش آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد محیط نشاط‌آور و آرامش‌بخش و آگاهسازی مردم نیز برای ما از اولویت اساسی برخوردار است تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه دست یابیم.

ارسال نظرات