دانش آموزان مدرسه ای در روستای قشلاق حاج قلی بخش اصلاندوز در سال تحصیلی جدید در کانکس فرسوده ای ادامه تحصیل می دهند که حال و روز خوشی ندارد.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۳۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

مدرسه ای که نه آب دارد، نه گاز و نه برق!

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، پانزده روز از آغاز فصل جدید تحصیلی سپری می شود؛ دانش آموزانی که با پشت سرگذاشتن تعطیلات تابستانی از ابتدای مهرماه با آغاز بهار تعلیم و تربیت به مدارس خود وارد شده و با شور و نشاط دوباره سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند.

در این میان دانش آموزان روستای قشلاق حاج قلی بخش اصلاندوز برعکس دیگر دانش آموزان که در مدرسه ای با امکانات مناسب مشغول تعلیم و تربیت هستند، در یک مکان غیر استاندارد و در کانکسی که فاقد درب و پنجره و آب و برق است تحصیلشان را سپری می کنند؛ دانش آموزانی که بایستی این شرایط را هر روز تحمل کرده و مشغول ادامه تحصیل در این کانکس غیراستاندارد شوند.

روستای قشلاق حاج قلی در بخش اصلاندوز شهرستان پارس آباد نزدیک ۵۰ خانوار دارای ۳۵ دانش آموز است که در شرایط نامناسب و در کانکسی فرسوده که هیچ شباهتی به یک مکان آموزشی ندارد مشغول به تحصیل هستند، مکانی که حال و روز ناخوشی ندارد.

مدرسه ای که نه آب دارد، نه گاز و نه برق!

اهالی روستای حاج قلی که فرزندان آنها در این کانکس مشغول به تحصیل هستند با وجود شرایط نامناسب این مکان از مسئولان درخواست دارند تا این فضایی را که به عنوان مدرسه و یا کلاس درس در اختیار دانش آموزان روستا قرار داده اند با کانکس مناسب و یا محلی که شرایط تحصیل دانش آموزان را در روستا فراهم سازد، آماده کنند.

به گفته اهالی، وضعیت نامناسب این مدرسه را به مسئولان آموزش و پرورش گزارش داده اند، اما بی توجهی برای حل آن و در اختیار قرار دادن فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان روستا سبب می شود تا دیگر خانواده های دانش آموزان رغبتی برای ادامه تحصیل آنها نداشته باشند.

در حالی دانش آموزان باید سال تحصیلی خود را در محیطی آرام و شاد و با نشاط آغاز کنند که به نظر می رسد دانش آموزان روستای حاج قلی برخلاف این امر که در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی مشغول تحصیل می باشند بایستی لحظاتی دلگیر و بدی را ادامه دهند.

مدرسه ای که نه آب دارد، نه گاز و نه برق!

ارسال نظرات