مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در برنامه اختتامیه جشنواره «حبیب حرم» رونمایی از کتاب شعر «حبیب حرم» را خواهیم داشت که 192 صفحه در یک هزار جلد به چاپ رسیده و منتخب اشعار شاعران در اولین جشنواره حبیب حرم سال گذشته است.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۷۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

رونمایی از کتاب شعر «حبیب حرم» در همدانرسول کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سرلشگر شهید «همدانی» اظهار کرد: شهید «همدانی» در وهله اول انقلابی و بسیجی است.

وی افزود: این شهید بزرگوار در زمان انقلاب فعالیت‌های مبارزاتی داشت و قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با پیروی از حضرت امام(ره) و شرکت در جنگ تحمیلی و مبارزاتی که در هشت سال جنگ تحمیلی داشت، همواره پیرو ولایت بود.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: بعد از جنگ این شهید در کنار چهره نظامی که داشت کارهای فرهنگی و عام المنفعه نیز انجام می‌داد و یکی از کارهای ماندگار ایشان پایه‌گذاری هیئت رزمندگان ثارالله سپاه در کل کشور است.

وی عنوان کرد: از دیگر کارهای ماندگار ایشان فعالیت فرهنگی کانون بسیج جوانان همدان بود که نقش بسزایی داشت و در کنار چهره نظامی مسئولیت این کانون را نیز برعهده داشت.

کرمی در ادامه تصریح کرد: شهید «همدانی» در عرصه فرماندهی چهره شناخته شده‌ای بود که حتی خبرگزاری‌های خارج از کشور نیز بسیار از چهره ایشان به عنوان مبارز نام می بردند.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» فرمانده جنگ‌های نامنظم شهری بود ابراز داشت: ایشان در فتنه سال 88 تهران به مدت 8 ماه با مدیریت خود توانست بسیار خوب، هدفمند و تأثیرگذار این واقعه را جمع و جور کند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: شهید «همدانی» به عنوان مستشار به سوریه اعزام شدند و آنجا یکی از خدمات ایشان تشکیل حشرالشعبی یا همان بسیج مردمی سوریه بود که بسیار مثمرثمر بود و پیروزی‌های امروز سوریه دنباله همان فعالیت‌ها است.

* شهید «همدانی» به دنبال معرفی شهدای گمنام بود

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» در کنار تمام فعالیت‌هایی که داشتند از خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کردند و همواره در یادواره های شهدا حضور داشتند، تصریح کرد: شهید «همدانی» به دنبال معرفی شهدایی بود که از بسیاری از آنان مانند شهید «شهبازی» و سایر شهدا یادی نشده و هنوز در گمنامی هستند.

کرمی با اشاره به اخلاص شهید «همدانی» و با بیان اینکه زبان از گفتن اخلاص ایشان قاصر است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز با حضور در منزل این شهید و با اشاره به تشییع باشکوه و با عظمت این شهید بزرگوار در همدان و تجلیل از مردم همدان این امر را مرهون اخلاص این شهید عنوان می‌کنند.

وی در ادامه در خصوص نقش شهید «همدانی» در دفاع مقدس، اضافه کرد: ایشان فرماندهی یگان‌های همدان و گیلان را داشت و در غرب کشور جزء فرماندهان منتخب بود.

کرمی در خصوص تبعیت پذیری محض شهید «همدانی» از ولایت فقیه، گفت: ایشان همیشه می‌گفتند «به من سردار نگوئید بلکه خادم الحسین بگوئید»، و در کنار چهره رزمی، فرهنگی و مذهبی که داشت،همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست و هر دستوری از رهبری به ایشان می رسید به آن عمل می کرد و مسئولیت‌های مختلفی را بدون چون و چرا می پذیرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی، اظهار کرد: جشنواره خاطره نویسی توسط بنیاد شهید «همدانی» برگزار شده که علاقه‌مندان تا پایان مهر ماه نیز مهلت دارند آثارخود را به سایت habibharam.net ارسال کنند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با بیان اینکه بسیج هنرمندان دو سال است که کار ماندگار «حبیب حرم» را پیگیری می‌کند، بیان داشت: سال گذشته نیز جشنواره شعر و عکس حرم برگزار شد و امسال دومین جشنواره «حبیب حرم» با محوریت شعر و داستان کوتاه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه اختتامیه جشنواره «حبیب حرم» نیز رونمایی از کتاب شعر «حبیب حرم» را خواهیم داشت که 192 صفحه در یک هزار جلد به چاپ رسیده و منتخب اشعار شاعران در اولین جشنواره حبیب حرم سال گذشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات