نمایشگاه «اندیشه حسینی» در سالن نمایشگاهی کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۹۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

نمایشگاه «اندیشه حسینی» در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به درس های عاشورا، گفت: گذشتن از وجود خود و خانواده خود در راه قرآن و دین و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم و آنهایی که در ترویج و توسعه گناه و معصیت فعالیت می کنند، دو درس مهم عاشورا برای ما است.
وی با تاکید بر اینکه باید برای اعتلای کلمه توحید، خون و وجود خویش را تقدیم کنیم، افزود: تنها شهیدی که لقب ثارالله گرفته است، امام حسین(ع) است.
حسنی با بیان اینکه تک تک ائمه معصومین(ع) دهه اول محرم را برای امام حسین(ع) عزاداری کرده اند، تصریح کرد: منظور از این عزاداری این است که اهداف و فلسفه قیام نهضت عاشورا مشخص شود.

نمایشگاه «اندیشه حسینی» در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سینه زنی، زنجیرزنی و گریه مقدمه ای برای رسیدن به شناخت و معرفت سیدالشهدا است، خاطرنشان کرد: احیای سنت حسنه عزاداری و نهضت سیدالشهدا و ایستادگی و پایداری بر این امر، ثوابش کمتر از شهادت در راه سیدالشهدا نیست.
دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این نمایشگاه برآمدی از اندیشه دانشجویی و حوزوی است، افزود: این نمایشگاه به نوعی وحدت حوزه و دانشگاه است که به صورت 100 درصد توسط دانشجویان انجام شده است.
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری دانشجویان با قدرت و قوت تمام در حال حرکت هستند، گفت: کلاس های مفید و برنامه های متنوع با استقبال خوب دانشجویان برگزار می شود ولی اینها راضی کننده نیست و باید فعالیت هایمان را از لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.
فنی اصل با بیان اینکه این کانون ها گام های خوبی در راه تقویت استعدادهای دانشجویان هنرمند برداشته اند و همراه با تشکل ها امورات را پیش می برند، تصریح کرد: این نمایشگاه در هفت غرفه ظلم ستیزی، آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، علی اکبران خمینی، دوراهی و انتخاب پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه «اندیشه حسینی» در دانشگاه محقق اردبیلی آغازبکار کرد


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امسال سال کیفی سازی برنامه های فرهنگی دانشگاه است، افزود: سال گذشته بیش از یک هزار برنامه فرهنگی در دانشگاه برگزار شد و امسال نیز امید می رود علاوه بر افزایش کمی برنامه ها، بر محتوای کیفی آنها نیز افزوده شود.
وی تاکید کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی هیچگونه مشکل و اختلافی در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی وجود ندارد و نظر رئیس دانشگاه هم بر اجرای برنامه های فرهنگی مهم و اثرگذار، مثبت است.
شایان ذکر است شعرخوانی و نی نوازی از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه بود.
گفتنی است این نمایشگاه 15 الی 26 مهرماه سالجاری از ساعت 10 صبح الی 16 عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.

خبرنگار، علی انوار

ارسال نظرات