فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر اولویت اصلی پلیس هرمزگان است.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۱۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج  هرمزگان ؛ سردار عزیز الله ملکی صبح شنبه در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح که در صبحگاه فرمانده انتظامی استان برگزار شد، با بیان اینکه هفته ناجا از ۱۴ مهرماه آغاز شد، بیان داشت: امنیت جمهوری اسلامی در منطقه مثال زدنی است. نیروی انتظامی در برخورد با اخلالگران امنیت با اقتدار ورود کرده است.

 

وی با بیان اینکه برخورد با پدیده قاچاق کالا و موادمخدر اولویت اصلی پلیس هرمزگان است، عنوان کرد: اکثر قاچاق کالا از مبادی رسمی کشور وارد می شود. از این رو طبق بخشنامه صادر شده محوریت برخورد با قاچاقچیان کالا و سوداگر مرگ در دستور کار پلیس هرمزگان قرار رفته است.

 

سردار ملکی اظهارداشت: در شش ماهه اول با به کارگیری تمام ظرفیت های انتظامی و امنیتی استان توانسته ایم شاهد کشف ۳۳ تن مواد مخدر، اجرای ۳۲۵ طرح پاکسازی، کاهش ۸ درصدی کل سرقت، کاهش ۲۰ درصدی متوفی ناشی از تصادفات، کاهش ۳۵ درصدی سرقت به عنف، کاهش ۳۵ درصدی سرقت مسلحانه، کاهش ۷۵ درصدی تجاوز به عنف در استان هرمزگان باشیم.

 

ملکی اظهارداشت: بازتاب فلسفه کار پلیسی با محوریت جامعه در نقش اجتماعی پلیس متجلی می گردد و از این رویکرد است که خدمات پلیس بر اساس توقعات و انتظارات مردم و نهادهای اجتماعی بازخوانی و تعریف می شود.

 

وی افزود: امنیت متعلق به همة آحاد جامعه و بدون توجه به سلایق سیاسی، تفاوت های دینی، زبانی، نژادی و قومیتی می باشد و چتر امنیت باید بر سر تمامی ملت گسترانیده شود وتنها کسی باید احساس ناامنی کند که در صدد است امنیت مردم را متزلزل و بر آن آسیب وارد کند.

 

به گفته سردار ملکی، پلیس، ﺍﺳﺎﺳﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺷﻬﺮﻭﻧﺪﺍﻥ ﻣﺘﻜﻲ ﺍﺳﺖ؛ مشارکت اعضای جامعه و استفاده از ظرفیت های خوب آنان به ارتقای نظم و امنیت جامعه کمک خواهد کرد.

 

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: معرفی اقتدار، کارآمدی و توانمندی پلیس به جامعه و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان با ارائه کارنامه فعالیت‌های ناجا در حوزه تأمین نظم و امنیت با مشارکت دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و سایر اقشار اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری هفته ناجا است.

 

وی افزود: در زمینه ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری به لطف خداوند وضیعت خوب و قابل قبولی را شاهد هستیم به گونه ای که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، متوفیان ناشی از تصادفات ۲۰ درصد ومصدومان تصادفات ۷ درصد کاهش داشته است.

 

به گفته ملکی، هفته نیروی انتظامی در سال جاری با شعار «پلیس برای امنیت،امنیت برای همه» در حالی آغاز می گردد که هنوز رنگ و بوی حرم در کوی و برزن به مشام می رسد و تقویت روحیه شهادت و آزادگی،توسل وتمسک به مولا و سرور آزادگان انشاالله موجب تعالی روحیه معنویت و ایثار بین همه همکاران در عرصه نظم و امنیت خواهد بود.

ارسال نظرات