خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود:

اجرای ۷۰ برنامه در هفته ناجای شاهرود/۲۲ میلیارد برآورد پرونده‌های کالای قاچاق در شش ماه اول امسال

سرهنگ اشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: پرونده‌های کالای قاچاق طی بازه زمانی شش ماهه نخست ۹۶، بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۲۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید مجتبی اشرفی در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در فرماندهی انتظامی شاهرود، ضمن بیان اینکه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی ۵۷۳ طرح مختلف در سطح شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون شش درصد وقوع سرقت و در زمینه کشف سرقت شش درصد افزایش را شاهد هستیم، همچنین جرائم خشن در شهرستان شاهرود ۲۲ درصد کاهش یافته که جای خرسندی است.
وی افزود: پرونده‌های کالای قاچاق طی بازه زمانی شش ماهه نخست ۹۶، بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود و در حوزه کشف مواد مخدر نیز شاهد کاهش در این زمینه هستیم و اکثریت آن مربوط به محور‌های شهرستان است.
اشرفی خاطر نشان کرد: کشف سرقت طی سال گذشته ۶۳ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۹ درصد رسید و همچنین در شش ماهه اول سال پرونده‌های پلیس فتا با موضوعات کلاهبرداری اینترنتی در شاهرود به وقوع پیوست که شاهد کشف ۹۱ درصدی پرونده‌های پلیس فتا هستیم.
اشرفی در پاسخ به سوالی با موضوع رضایتمندی عمومی از عملکرد ناجا در شاهرود نیز تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری چهار درصد تماس‌های مردم با پلیس رشد داشت که ۸۰ درصد آن‌ها عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه در طول روز به طور متوسط ۱۶۷ مورد عملیات پلیس را انجام می‌دهیم که این رقم حجم زیادی از کار پلیس را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در ارتباط با سامانه ۱۹۷ در شش ماهه نخست سال جاری ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و همچنین طی این مدت تقدیر‌ها ۲۵ درصد، پیشنهاد‌ها ۱۷ درصد و انتقادات پنج درصد افزایش و شکایات نیز تغییر چشمگیری نداشت.
فرمانده انتظامی شاهرود در مورد تعامل ناجا در تعامل با نهاد‌های فرهنگی و به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی چه همکاری‌هایی را صورت می‌دهد، تاکید داشت: همه نهاد‌های فرهنگی در راستای ارتقای امنیت وظیفه سنگینی برعهده دارند و سازمان تبلیغات اسلامی در این بین می‌تواند نقش محوری را به درستی انجام دهد.
اشرفی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهاد‌های تاثیر گذار در زمینه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزش است.
فرمانده انتظامی شاهرود با بیان اینکه در صدد ایجاد مرکز آرامش در سطح شهرستان هستیم، اضافه کرد: مرکز مشاوره در تمام کلانتری‌های شاهرود وجود دارد که افرادی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس به مردم مشاوره ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به ۷۰ برنامه در سطح شهرستان شاهرود طی هفته ناجا گفت: همایش هنر و احساس امنیت، همایش سلامت و زندگی، همایش پلیس امنیت اصناف و افتتاح محل جدید راهنمایی رانندگی از جمله برنامه‌های شاخص در این هفته است.
۱۰ نقطه حادثه خیز در شهر شاهرود شناسایی شده است
سرهنگ مجید فرزانه نیز در این نشست، ضمن بیان اینکه بیشتر فوتی‌های حوادث رانندگی از بی احتیاطی افراد ناشی می‌شود، اما بعضاً راه‌های ما نیز دارای نقاط حادثه خیز هستند، اظهار کرد: ۱۰ نقطه حادثه ساز در سطح شهر شناسایی شده که برای رفع نقص‌های موجود در بلوار بسطام ۲۰ میلیارد تومان و برای سه راهی مجن ۱۵ میلیارد تومان اعتبار لازم است که نشان می‌دهد رفع نواقص زنجیر وار به نهاد‌های مختلف مرتبط است.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ نفر به واسطه عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فوت شدند که از این تعداد هشت نفر از کلاه ایمنی استفاده نکردند، اما از سوی دیگر باید گفت: خوشبختانه در شش ماهه نخست سال جاری ۱۹ درصد تعداد تصادفات برون شهری و هشت درصد تصادفات جرحی کاهش یافته اند و به طور کلی در مجموع تصادفات شاهد کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در شهرستان هستیم.
رئیس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه ۳۰ درصد تصادفات شهرستان در محور بسطام- شاهرود رخ می‌دهد، بیان کرد: ۴۰۲ هزار و ۹۰۷ نفر از سال ۷۷ تا اوایل سال جاری در محور‌های کل کشور فوت شدند که نشان می‌دهد آمار مجروحان جنگی و شهدای دفاع مقدس از تصادفات کمتر است.
فرزانه تاکید کرد: روزانه ۴۳ نفر در جاده‌های ایران کشته می‌شوند که نبستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از کلاه ایمنی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شده بیشترین خطای انسانی را در بحث تصادفات شاهد باشیم.
وی با اشاره به فوت راکب موتورسیکلت در جاده بسطام طی روز‌های اخیر به عنوان یک نمونه از خطرات عدم رعایت نکات ایمنی، افزود: این موتور سوار جوان با سرعت ۹۷ کیلومتر در محور بسطام در حال تردد بود ضمن سرعت بالا عدم استفاده از کلاه ایمنی و نداشتن گواهینامه مرگ این موتور سوار را رقم زد لذا تا زمانی که خود مردم حداقل‌های ایمنی را رعایت نمی‌کنند این جاده‌ها همچنان قربانی می‌گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها