طی تفاهم نامه بین اداره کل تبلیغات اسلامی و سپاه قائم آل محمد(عج)

طرح پیشرفت و آبادانی مناطق محروم در استان سمنان اجرا می شود

طبق تفاهم‌نامه منعقد شده بین سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، طرح پیشرفت و آبادانی مناطق محروم در استان در سطح استان به اجرا در می آید.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۲۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای سازندگی و عمران مناطق محروم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با سپاه قائم آل محمد (عج) این استان، تفاهم نامه همکاری در بحث روحانیان مستقر در مناطق محروم و همچنین ایجاد خانه‌های عالم و قرآن روستایی، امضا کردند.
بر اساس این تفاهم نامه بین تبلیغات اسلامی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قائم آل محمد(عج) استان، سازمان تبلیغات اسلامی موظف به اعزام و تامین روحانیان مستقر در روستا‌های مناطق محروم در مقوله گسترش و اشاعه فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و همچنین انجام فرایض دینی می‌شود و در قبال آن سپاه پاسداران نسبت به ساخت خانه عالم روستایی در قالب طرح‌های اردوی جهادی و سازندگی اقدام می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه بین این اداره کل و سپاه استان در راستای ارتقای فرهنگ دینی و همچنین عمرانی روستا‌های محروم مانند بیارجمند، خارتوران، ستوه، کوه زر و ... اجرا می‌شود که طبق اسناد بالادستی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه سازندگی سپاه به استان‌هایی مانند سمنان ابلاغ شده است.
حجت الاسلام علی شکری درپاسخ به سوالی با موضوع تعهدات سازمان تبلیغات اسلامی در این تفاهم نامه، توضیح داد: ارائه بسته‌های تبلیغاتی، شناسایی، جذب و استقرار روحانیان در مناطق هدف که عمدتا محروم هستند، پرداخت حق الزحمه اعزام و استقرار، همکاری در ارائه محتوای فرهنگی و تبلیغی، توجیح مبلغان، ارائه گزارش از عملکرد روحانیان، نظارت بر حسن اجرای تبلیغ، همکاری با سپاه پاسداران و مقوله خانه‌های عالم روستایی در زمره این تعهدات هستند.
وی افزود: قرارگاه سازندگی سپاه نیز متعهد می‌شود تا در راستای ساخت خانه‌های عالم روستایی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با اهداف سازندگی با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، پرداخت کمک هزینه پیشرفت و آبادانی به میزان ۴۰ درصد توسط کمک بلاعوض به مبلغان مستقر در منطقه، نظارت بر فعالیت روحانیان، ارائه خدمات اشتغال روستایی و خانواده‌های هدف، ارائه محور‌های مورد نظر قرارگاه سازندگی به روحانیان و تلاش برای راه اندازی شورای فرهنگی و اجتماعی روستا را مد نظر قرار دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: زمان و مدت اجرای تفاهم نامه و همچنین میزان کمی آن در این طرح دو سال تعیین شده که استمرار آن منوط به توافق طرفین است.
شکری بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای ارتقای سطح فرهنگی و تسهیل گری امور سلامت اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های روستا‌های محروم، امید به زندگی، انجام فرایض دینی، آبادانی، اقتصاد، عمران، زیرساخت‌های فرهنگی، تربیتی و همچنین آموزشی، سبک زندگی اسلامی، شعار سال، همبستگی بین جامعه هدف و در نهایت کمک به ارتقای جامعه هدف منعقد شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار