سید ساجد یعقوبی
رئیس اداره امور عشایری خلخال
رئیس اداره امور عشایری خلخال گفت: در ماه گذشته 30 تن آرد خام بین عشایر شهرستان خلخال توزیع شد.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۳۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

توزیع 30تن آرد بین عشایر شهرستان خلخال توزیع شد

بهبود علیزاده صبح امروز درگفتگو با یکی از خبرنگاران تصریح کرد، از اصلی ترین نیاز های عشایر تولید نان است و 30 تن آرد خام در ماه گذشته بین عشایر شهرستان خلخال توزیع نموده است.

وی افزود: به طور متوسط در مجموع بیش از 500 سلیندر گاز در 6 ماه گذشته سال 96 بین عشایر خلخال در ییلاقات و مناطق اسکان یافته توزیع شده است.

رئیس اداره امور عشایر خلخال از پیگیری امورات عشایر و خسارات وارده به آنان در خشکسالی اخیر خبر داد و گفت: 40 نفر از خانواده‌های عشایری به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی شده‌اند.

علیزاده با اشاره به تشکیل صندوق زنان خرد در قشلاق غفور آباد خلخال گفت: این صندوق علاوه بر اشتغال زنان روستایی زمینه توسعه جامعه عشایری را درمباحث فرهنگی واجتماعی و اشتغال به دنبال خواهد داشت.

وی از معرفی عشایر منطقه خلخال برای دریافت تسهیلات از محل طرح زنجیره گوشت خبر داد و گفت: عشایر منطقه خلخال باتولید سالانه 360 تن گوشت قرمز و 900تن شیر و نزدیک به 40 تن پشم یکی از اصلی ترین منابع تولید پروتئین شهرستان خلخال هستند که تولیدات عشایر خلخال علاوه بر مرکز استان اردبیل و شهرستان خلخال در استان‌های همجوار نیز بازار و رونق خوبی دارد.

رئیس اداره امور عشایر خلخال بهسازی و تسطیح و مرمت راه‌های کوچ عشایر در پاییز را یکی از اولویت‌های اداره امور عشایری عنوان کرد و گفت: 200 کیلومتر از مسیر کوچ رو عشایر شهرستان خلخال در ییلاقات مختلف مورد مرمت قرار گرفته است.

علیزاده یکی از اصلی ترین ویژگی جامعه عشایری را کم توقع بودن آنان نسبت به جامعه شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: در کنار تولید ارگانیک محصولات دامی‌، صنایع دستی عشایر شهرستان خلخال نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و محصولات آنان از جمله گلیم، جاجیم، چادر، جوراب‌های پشمی و سایر در نمایشگاه‌های مختلف استانی و کشوری از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی از اختصاص 56 تن سبوس برای دامداران عشایر شهرستان خلخال خبر داد و گفت: در زمینه آموزش اصلاح نژاد دام، بیماری‌های مشترک انسان و دام ، پروار بندی بهبود و تغذیه و مدیریت فروش نیز از سوی اداره عشایر با حضور کارشناسان اداره امور عشایری شهرستان کلاس هایی دایر شده است.

رئیس اداره امور عشایر خلخال ‏یکی از جوامعی که در زمینه تحقق فرمان مقام معظم رهبری موفق عمل نموده و در حرکت بوده را جامعه عشایری عنوان نمود.

امسال با عنایت فرماندار خلخال و اداره کل عشایر استان و ادارات تابعه جشنواره توانمندی عشایر با شرکت بیش از 8 استان کشور در ییلاق زره مور خلخال برگزار شد که توانمندی عشایر شهرستان خلخال در کنار سایر اقوام عشایری شمالغرب کشور و مرکز کشور معرفی گردید.

خبرنگار سید مصطفی مرادخوانی

ارسال نظرات