بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی جهرم در خصوص انتخاب شهردار؛
در بخشی از این بیانیه آمده است: شهردار آتی جهرم باید فردی متخصص و متعهد در بحث مدیریت شهری، مردمی، دارای روحیه کاری بالا، پرکار و تلاشگر و داری نگاه انقلابی مدیریت جهادی باشد.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۴۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

 به گزارش سازمان بسیج دانشجویی کشور خبرگزاری بسیج،  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان جهرم در خصوص انتخاب شهردار این شهر بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

مردم همواره در انتخابهای مختلف نشان داده‌اند به دنبال خدمت رسانی در پرتو شاخص‌های اصلی انقلاب و اسلام هستند و شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری باید با برادری و همکاری مبتنی بر منطق و قانون، برای خدمت رسانی بیش از پیش به مردم تلاش کنند.
امام خامنه ای(مدظله العالی) : 1384/12/13

بسمه تعالی

حضور محترم اعضای منتخب پنجمین شورای اسلامی شهر جهرم سلام علیکم؛

در پی انتخابات شورای اسلامی شهر جهرم در اردیبهشت سال96 انتخاب شهردار بحث داغ محافل حقیقی و مجازی شده است که در این راستا از نمایندگان محترم شورا گرفته تا صاحب‌نظران شهری همگی انتخاب شهردار کارآمد را دغدغه اصلی خود می‌دانند لذا ضمن عرض قبولی عزاداری های شما در ایام سوگ اهل بیت (س) جنبش دانشجویی جهرم خصوصا بسیج دانشجویی بر خود لازم دانسته تا به عنوان بخش فعال و دغدغه مند بدنه دانشجویی نکاتی را پیرامون ویژگی های شهردار کارآمد به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و بازیگران انتخاب شهردار یاد آور شود.

امروز اعضای محترم شورای شهر؛ مسئولیت خطیری بر عهده دارند و آن اعتماد مردم به این نظام پربرکت اسلامی است که نباید بدان ذره ای خدشه وارد شود و باید به گونه ای عمل کنند که خود را در میان مردم و در کنار نیازهای آنها ببینند. امروز زمان پیگیری مطالبات مردم فرا رسیده و مسئولان و اعضای شورا باید وطیفه خود را در خصوص امانت داری از آرای مردم را با انتخاب فردی اصلح به عنوان شهردارجهرم به منصه ی ظهور برسانند.

شورای شهر در انتخاب شهردار آینده باید به گونه ای عمل کنند که تنها نگاه خدمت برانتخاب آنها حاکم باشد نه نگاه حزب و جناحی و شهردار آینده و این شورا باید به گونه ای عمل کند که این فاصله طبقاتی شهری را کم کرده و از نگاه ویژه و خدمت رسانی صرف به مناطق خاص اجتناب کرده و خدمت خود را به تمام امور شهر یکسان قلمداد نمایند در این راستا:

1. شهردار آتی جهرم باید فردی متخصص و متعهد در بحث مدیریت شهری، مردمی، دارای روحیه کاری بالا، پرکار و تلاشگر و دارای نگاه انقلابی و معتقد به مدیریت جهادی باشد و شهرداری را به عنوان یک جایگاه و پلکان ترقی سیاسی در نظر نداشته باشد بلکه به عنوان یک جایگاه خدمتی در ذهن خود متصور باشد.

2. با اینکه تحصیلات مرتبط شهری و مهندسی یکی از معیارهای لازم برای انتخاب یک شهردار همواره مورد توجه بوده است اما نگاه همه جانبه به شهر و رویکردهای اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی، امنیت و سلامت روانی حاکم بر شهر هم نباید نادیده گرفته شود.

3. هر شهر به تناسب وسعت و جمعیتی که در خود جای می دهد مسائل و راهکارهای خاص خود را می طلبد که باید برای آنها راهکار و برنامه داشت و به طور کلی شهردار منتخب باید مشکلات شهر را به خوبی بشناسد و افراد اجرایی را در زیر مجموعه خود به کار گیرد در عین حال یکی از ویژگی هایی که یک شهردار باید داشته باشد تخصص و تجربه کافی در بحث اداره امور شهری است تا زمانیکه در سمت شهردار نشست خود متخصصی تمام عیار در امور شهری و قانون بلد باشد.

4. شهردار باید با انگیزه خدمت به مردم روی کار آید و بعد از انتخاب شدنش در این سمت باید از تمام قابلیت ها و ظرفیت های مجموعه شهرداری به بهترین نحو ممکن استفاده کند تا بتواند توزیع عادلانه ای از خدمات شهری را برای مردم در تمام نقاط شهر داشته باشد.

5. توجه به اینکه هر کس به هر اندازه که حوزه ی اختیارات اوست باید پاسخگو باشد و درمورد مبارزه با فساد نباید به گونه ای شعاری و تظاهر گونه رفتار شود بلکه باید آثار عمل مشهود گردد، شهرداری باید در زمینه شفافیت مالی که مانع بزرگی برای مفاسد به شمار می رود، تدبیری بیاندیشد به گونه ای که عامه ی مردم بتوانند ازاقدامات مربوطه اطلاع پیداکنند. این امر موجب می شود تا علاوه بر ایجاد اعتماد مردم، فضایی امن برای سرمایه گذاران حاصل شود.

6. مطمئنا برای جلب اعتماد و ایجاد زمینه ی همکاری مردم که در واقع ولی نعمت های مسئولین به شمار می روند آگاهی از برنامه های شهرداری حق آنها است، حضور در تریبون های عمومی از جمله تریبون نمازجمعه با هدف اعلام برنامه های آتی شهرداری الزامی به نظر می رسد.

7. با توجه به نام گذاری این سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» انتظار می رود که هدف گذاری ها درجهت عملی ساختن ایده های مربوط به این مقصود باشد. زمینه ساز رسیدن به آن، همدلی، همزبانی و اتحاد مسئولان است. در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید به توانایی ها و ظرفیت های فراوان داخلی اتکا کرد و مهمترین اقدام در این زمینه را می توان خرید کالای داخلی دانست که شهرداری می تواند با اساس قرار دادن این کار برای خود و زیرمجموعه هایش گام بزرگی در این جریان سازی داشته و به وظیفه ی شرعی خود نیز عمل نماید.
 
با توجه به آن‌چه به‌عنوان پیشنهادهای کاربردی برای شوراها در زمینه‌ انتخاب شهردار خوب‌ مطرح شد؛ می‌توان درخواست نمود که اعضای شورای شهر، آرمان‌گرایانه به شهردار نگاه نکنند و با توجه به وضعیت شهر و نارسایی‌های شهرداری به انتخاب شهردار بپردازند. اعضای محترم شورای شهر لازم است ضمن توجه به موارد مطرح شده در مورد ویژگی‌های علمی، اجرایی و فردی شهردار خوب، در انتخاب شهردار بیشتر به برنامه‌های اجرایی و کاربردی شهردار توجه کنند و در صورت امکان، شهردار را با توجه به برنامه‌هایش برگزینند.  
 
 کلام آخر ...

از آنجا که فردای کشور را دانشجویان امروز می سازند و مسئولان آینده از دل دانشگاه ها بیرون خواهد آمد، لازم است تا در جهت پیشبرد اهداف شهرداری از پتانسیل عظیم دانشگاه های شهر استفاده نموده و امکان کسب تجربه به همراه اعمال ایده های نو را برای دانشجویان فراهم آورد. شهردارمنتخب در این زمینه می تواند از حضور مشاوران جوان دانشجو بهره مند شود.
 
جنبش دانشجویی و بخصوص بسیج دانشجویی شهرستان جهرم ایجاد فضای باز ومطالبه گرایانه را از مسئولین شهرستان و علی الخصوص شورای شهر و شهردارمنتخب خواستار است و با توجه به توصیه های بالا قطعا برای رضای الهی و همچنین خدمت رسانی بهتر به مردم شریف شهرجهرم دست از سوال و پرسش و مطالبه برنخواهد داشت.

در پایان از خدای منان خواستار موفقیت روز افزون شما هستیم.

ارسال نظرات