مدیرکل حج و زیارت استان لرستان:

ثبت‌نام حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر لرستانی در سامانه سماح /لرستان مسیر عبور ۱۴ استان و ۴ کشور به کربلا

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان گفت:حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر لرستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و ۳۷ دفتر زیارتی استان لرستان مشغول دریافت مدارک هستند.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۴۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد خسروی در جلسه ستاد اربعین حسینی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر لرستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اندو ۳۷ دفتر زیارتی استان لرستان مشغول دریافت مدارک هستند.

وی افزود: طی سه روز آینده زائران می‌توانند از طریق ۱۶ دفتر خدمات پستی و پنج دفتر موقت در ۵۸ نقطه استان لرستان مدارکشان را تحویل دهند و کار ثبت‌نام را انجام و دریافت روادید و ویزا در کمتر از سه روز انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان عنوان کرد: سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر ویزا را تهیه شد و امسال با توجه به زیرساخت‌هایی که آماده‌شده و شور و اشتیاقی که در مردم مشاهده می‌شود این آمار به بیش از ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و اعلام نظر‌هایی که وزارت کشور به‌عنوان متولی ستاد اربعین کشور مبنی بر اینکه خروج افراد بدون ویزا عملاً غیرقانونی است حتماً تقاضا برای صدور ویزا بسیار بیشتر است و تلاش بر این است که هم استانی‌ها در ابتدای امر با آرامش کار ثبت‌نام و تحویل ویزا و اعزام را داشته باشند.

خسروی تصریح کرد: تأکید بر این است که همه زائران به‌صورت گروهی مراجعه کنند چراکه قطعاً بحث خدمات‌رسانی، اطلاع‌رسانی، ساماندهی، اسکان و تغذیه زائران خیلی بهتر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ استان و ۴ کشور خارجی از استان لرستان می‌کنند تا خود را به نقاط مرزی برسانند که امر بسیار مهمی است و اهمیت موضوع را می‌رساند و موکب‌های داخل استان ازجمله موکب بروجرد، آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد و موکب کوهدشت اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/z
ارسال نظرات
آخرین اخبار