از سوی جهاد دانشگاهی البرز؛

سلسله نشست‌های «فرهنگ و اقتصاد» در استان البرز برگزار می‌شود

از سوی اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، سلسله نشست‌های «فرهنگ و اقتصاد» در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۶۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، جمشید ندافی شیرذیلی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت:  اقتصاد در هر جامعه‌ای ریشه در فرهنگ آن جامعه دارد و اگر اقتصاد را یک درخت یا گیاه فرض کنیم، فرهنگ، خاکِ رشددهنده آن هست. اقتصاد هر جامعه با برآیند تولید ناخالص ملی سنجیده می‌شود و می‌توان گفت که این سنجه در وهله اول ریشه در فرهنگ آن جامعه داشته و در درجات بعد، موقعیت جغرافیایی، حاصل خیزی خاک، وجود آب و داشتن آفتاب بر پرباری این درخت تاثیرگذار خواهد بود.

سلسله نشست‌های «فرهنگ و اقتصاد» در استان البرز برگزار می‌شود

ندافی افزود: امروزه معیار علم تغییر کرده است تا آنجا که آن علم که  به درد حرفه‌ای اقتصادی بخورد، اعتبار دارد، بنابراین وظایف اقتصادی بخش اعظمی از وقت شهروندان را به خود مشغول کرده است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به ضرورت برگزاری سلسله نشست‌های «فرهنگ و اقتصاد» در محیط دانشگاهی گفت: با توجه به رشد کمی دانشگاه‌ها و افزایش رسانه‌های اجتماعی، فضای اندیشمندی اقتصادی نه تنها میان صاحب‌نظران اقتصادی که در میان عموم دانشجویان بیش از پیش ارتقا و عمومیت یافته است،  لذا نگرش‌های اقتصادی مردم می‌تواند به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی عمل کند و از دیگر سو مانع تحقق این امر شود.

وی خاطرنشان نمود: لازم به یادآوری است که نگرش‌های اقتصادی مردم موضوعی است که با فرهنگ جامعه پیوندی تنگاتنگ دارد.

این فعال حوزه فرهنگی دانشگاه یادآور شد: ارتقای آگاهی دانشجویان در زمینه موضوعات اقتصادی، تلاش در جهت تبیین رابطه میان اقتصاد و فرهنگ برای دانشجویان، فراهم کردن فضای گفتگو برای نقد و بررسی مسائل اقتصادی، جمعیتی و فرهنگی، بررسی وضعیت تولید در اقتصاد ایران و ارتباط آن با فرهنگ جامعه از جمله اهداف برگزاری این سلسله نشست‌ها است.

وی در ادامه؛ اقتصاد و فرهنگ، فرهنگ کار، دورنمای اشتغال و چالش‌های تولید در اقتصاد ایران را از جمله موضوعات قابل طرح در این سلسله نشست‌ها عنوان کرد و گفت: راهبری این سلسله کارگاه‌ها  بر عهده دکتر حمزه نوذری، عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی و مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه خوارزمی خواهد بود و دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث فرهنگی و اقتصادی می‌توانند روزهای دوشنبه‌ هر هفته  از ساعت 12:15 الی 13:30 در سالن فرهنگ دانشکده علوم دانشگاه خوارزمی از این موضوعات بهره‌مند شوند.

وی در پایان گفت: نخستین جلسه این سلسله از کارگاه‌ها دوشنبه 17 مهرماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها