دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین لرستان گفت: تمام هیئت‌های مانند تهران و مشهد مجوز ورود به حرم امام حسین (ع) را شش‌ماهه گرفته‌اند و تنها هیئتی که مجوز پنج‌ساله به اسم حضرت ابوالفضل (ع) دارد هیئت لرستان است.
کد خبر: ۸۹۳۰۴۹۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی در جلسه ستاد اربعین حسینی که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: اربعین به‌عنوان یک گفتمان است که باید جریان سازی شود و این جریان نیاز به حرکت است.

وی افزود: ظرفیتی که سال گذشته در کربلا و نجف وجود داشت امسال دو برابر است و در حال حاضر موجودی امسال فقط سهم نجف است و کربلا را جوابگو نیست.

وی بابیان اینکه در شهر نجف محله مسجد حنانه و موکب حضرت ابوالفضل (ع) در اختیار ستاد مردمی استان لرستان است تصریح کرد: در حال حاضر پتو‌هایی که داریم فقط جوابگوی نجف است و در شهر کربلا با کمبود پتو مواجه هستیم.

هاشمی بیان کرد: امسال آشپزخانه حرم حضرت علی (ع) را در اختیار داریم که به مدت ۱۰ روز هر وعده ۱۰ هزار غذا در بین زائران لرستانی توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه چهار مدرسه در کربلا و دو مدرسه در نجف را در اختیارداریم که باید تجهیز شوند خاطرنشان کرد: تمام هیئت‌های مانند تهران و مشهد مجوز ورود به حرم امام حسین (ع) را شش‌ماهه گرفته‌اند و تنها هیئتی که مجوز پنج‌ساله به اسم حضرت ابوالفضل (ع) دارد هیئت لرستان است که در شب و یا روز اربعین به مدت دو ساعت دسته‌های عزاداری در حرم عزاداری می‌کنند؛ سال گذشته هفت هزار نفر از زائران اربعین گل مالی شده در بین‌الحرمین عزاداری کردند.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات