«صافی صفا» عنوان یکی از کتاب‌های در دست چاپ انتشارات جمکران است که با موضوع پیاده‌روی اربعین به چاپ خواهد رسید.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۳۴
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، «صافی صفا» نوشته مسلم ناصری، نویسنده، از جمله کتاب‌های در دست چاپ انتشارات جمکران است که همزمان با اربعین حسینی روانه بازار نشر خواهد شد. این اثر سفرنامه ناصری و ره‌آورد او از پیاده‌روی کربلاست که با نثری داستانی و جذاب نوشته شده است.

انتشارات جمکران همچنین کتاب دیگری درباره اربعین را منتشر کرده است. رمان «اربعین طوبی» نوشته سید محسن امامیان داستان دختری به نام طوبی را در سال 32 روایت می‌کند. پیوند دوران دفاع مقدس با پیاده‌روی اربعین از جمله ویژگی‌های این کتاب است. داستان این رمان درباره دختری نوجوان است که در کودتای 28 مرداد 1332 پدرش را از دست می‌دهد  و در روزگار یتیمی به ازدواج تاجری عراقی در می آید و در بصره همسایه هوویی زبان نفهم می‌شود. اوضاع زندگی بر وفق مراد نیست اما طوبی تصمیم می گیرد به جای فرار بماند و فرزندانی تربیت کند که افتخار همسرش عبدالله باشند. سال‌هایی توام با شادی و مرارت برای طوبا سپری می شود تا اینکه ارتش بعثی صدام به ایران حمله می‌کند. پسران طوبا باید به ارتش ملحق شوند اما طوبا جنگیدن با خمینی را برای فرزندانش حرام می کند و ...

شخصیت طوبی داستان زندگی خود را در مسیر پیاده روی  اربعین از بصره تا کربلا برای نوه هایش تعریف می کند. متن داستان این کتاب 40 گام دارد و در هر گام با دستمایه قرار دادن داستان زمان حال طوبی و پیاده روی او به سمت کربلا با رجوع به گذشته، نوجوانی، جوانی و میان سالی او که در بر دارنده حال و هوای بخش هایی از تاریخ معاصر دو سرزمین ایران و عراق است روایت می شود. این داستان برگرفته از واقعیت است.

ارسال نظرات