موالی‌زاده با تاکید بر اینکه بحث فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شود، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب تنها با توجه به فرهنگ کار و فعالیت جمعی امکان پذیر است.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۶۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدمحمدرضا موالی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر نماینده ولی فقیه مازندران گفت: محرم، نوروز، انتخابات و رمضان نمونه‌هایی از فرهنگ عمومی مردم هستند که که احاد جامعه را به هم نزدیک می‌کنند، از این داشته‌ها باید بهره مطلوب برد.

وی با بیان تعریفی از شورای فرهنگ عمومی، گفت: آسیب‌شناسی رویکرد و برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی موضوع جدی است که باید مورد لحاظ قرار گیرد.

موالی‌زاده با بیان اینکه پاسخ‌ها و کنش‌های جامعه نسبت به یک رویداد نوعی فرهنگ عمومی قلمداد می‌شود، افزود: به‌عنوان نمونه زمانی که ماه محرم فرامی‌رسد از قبل می‌توان پیش‌بینی کرد که جامعه چه واکنشی نسبت به ماه اقامه عزای حسینی خواهد داشت بدین صورت که با آدابی متفاوت نظیر نخل‌گردانی، سینه‌زنی، و... عزاداری می‌کنند برای یک هدف واحد که حب به سیدالشهدا(علیه السلام) است.

وی گفت: محرم و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) از مؤلفه‌های قدرتمند فرهنگ عمومی هستند.

موالی‌زاده از تکریم شهدا به‌عنوان یکی دیگر از مؤلفه‌های فرهنگ عمومی یاد کرد و افزود: حضور میلیونی ملت در مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی بیانگر این مهم است که تکریم شهدا و فرهنگ شهادت در جامعه از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است.

وی از نوروز نیز به‌عنوان دیگر مؤلفه فرهنگ عمومی یاد کرد و افزود: در نوروز افراد به هم نزدیک می‌شوند، داد و ستدهای عاطفی افزایش می‌یابد، فصل آشتی فراهم می‌شود که همه این آداب نیک بین ما ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مورد تاکید دین اسلام نیز است.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: انتخابات یا همان مشارکت در تعیین سرنوشت نیز یکی از مؤلفه‌های فرهنگ عمومی است که به‌درستی در جامعه ما نمود دارد.

وی به مشکلات حوزه فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری پیش نیازهایی دارد که از جمله آنها بایستی به فرهنگ کار و سخت کوشی فرهنگ کار جمعی، مدیریت مصرف... اشاره کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: امروز در جامعه ما کسی که بیشتر کار می‌کند باید بیشتر مورد احترام قرار گیرد در حالی که افراد زرنگ به کسی اطلاق می‌شود که کمتر کار کند و پول بیشتری به دست آورد، فرهنگ کار در جامعه پررنگ نیست.

موالی‌زاده با تاکید بر اینکه بحث فرهنگ کار جمعی باید در کشور تقویت شود، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب تنها با توجه به فرهنگ کار و فعالیت جمعی امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مصرف کالای ایرانی از یک سو و فرهنگ کیفی تولید کالا از سوی دیگر باید مورد توجه باشد، گفت: جامعه‌ای موفق است که در آن فاصله بین منافع شخصی و ملی نباشد.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه در تاریخ معاصر دو پیروزی بزرگ شامل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را شاهد بودیم، افزود: در دوره پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی همه امکانات اعم از سرمایه انسانی، اقتصادی و حمایت‌های دولت‌های بزرگ در اختیار جبهه دشمن بوده اما ملت ایران با یک فرهنگ، اندیشه، باور و رفتار درست افتخاری عظیم برای این سرزمین ثبت کردند.

موالی‌زاده بر لزوم همکاری بین شورای فرهنگ عمومی استان با سایر دستگاه‌های اجرایی برای تحقق منویات رهبری نظیر تولید و اشتغال، حفظ محیط زیست، ایجاد فرهنگ کار جمعی و... شد و گفت: تلاش شود علاوه بر فعالیت‌های موجود شورای فرهنگ عمومی، با آسیب‌شناسی وضعیت موجود جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی گام برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها