خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: ما نباید به دام آمریکایی ها بیفتیم بلکه باید افکار عمومی دنیا را به این موضوع حساس کنیم که آنها نقض عهد کردند و مسیر مذاکره با آمریکایی تکرارپذیر نیست.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۷۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

محمد نوفرستی مسئول سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت کاری دولت پرداختن به مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم باشد اظهارداشت:  دولت اقتصادمقاومتی را جدی بگیرد که باید بر مبنای استحکام داخلی اجرا شود و منافاتی با پیگیری برجام ندارد.

وی با بیان اینکه در مسائل خارجی دولت باید از خیلی قبل تر در مقابل نقض برجام از سوی دشمن اقداماتی را انجام می داد افزود:  اکنون توهمی در امریکایی ها ایجاد نمی شد که مسیر مجددی می تواند هموار شود برای رسیدن به خواسته هایشان از طریق مذاکره.

نوفرستی با بیان اینکه دشمنان نقض عهد می کنند و توهم دارند که هیچ خللی در اجرای برجام ایجاد نشود تاکید کرد: دولتمردان باید محکم تر عمل کنند قبل اینکه آمریکایی ها باز با پیوند زدن مشکلات داخلی ما با تحریم ها دنبال ادامه مذاکره نباشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر در مقابل نقض عهدهای آمریکا پیگیری نشود به حداقلی هم در برجام نمی رسیم بلکه مقدمه ای می شود برای برجام هایی که آمریکایی ها خواهان آن هستند.

این کارشناس سیاسی ابراز داشت: مهمتر از خود برجام این است که دوطرف به دنبال اثبات این موضوع هستند که به تعهدات خودشان عمل کردند.

سیاست آمریکایی ها، برجام را نقض و هزینه های نقض برجام را بر دوش ایران بیندازند

وی با بیان اینکه آمریکایی ها سیاست دوگانه و پیچیده ای را به راه انداختند که ایران را عصبانی کنند افزود: آمریکایی ها با مکر به دنبال این هستند که هم برجام را نقض کنند و هم هزینه های نقض برجام را بر دوش ایران بیندازند.

نوفرستی با بیان اینکه مدیریت رسانه ای که آمریکایی انجام می دهند متذکر شد: ما نباید به دام آمریکایی ها بیفتیم بلکه باید افکار عمومی دنیا را به این موضوع حساس کنیم که آنها نقض عهد کردند و مسیر مذاکره با آمریکایی تکرارپذیر نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اعمال تحریم های جدید بر علیه ایران را نقض برجام نمی دانند گفت: ما نباید به دام آمریکایی ها بیفتیم. در صورتیکه آمریکایی ها نقض عهد کردند ؛ معنا ندارد بخواهیم با آنها مذاکره کنیم.

افکار عمومی و سیاسی دنیا را در برابر نقض برجام از سوی آمریکا تحریک کنیم

مسئول سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) با تاکید بر اینکه نباید بهانه ای به دست دشمن بدهیم خاطرنشان کرد: آمریکایی ها اگر در موضوعات موشکی و حقوق بشری قادر نیستند در دنیا اجماعی را ایجاد کنند اما با نقض برجام از سوی ایران و اثبات آن از سوی آمریکایی ها خواهند توانست اجماعی را دنیا ایجاد کنند که مسیر خطرناکی است.

وی با بیان اینکه از مسیر قانونی باید نقض برجام توسط آمریکا اثبات شود که کار سختی است اظهارداشت: از لحاظ افکار عمومی و سیاسی باید پیش دستانه کارهای انجام دهیم و آمریکایی ها بدانند که در مقابل نقض برجام از سوی آنان، ایران نیز اقداماتی را انجام خواهد داد.

نوفرستی با بیان اینکه آینده نگری در مسئولین مذاکره کننده ایرانی نبود هرچند امروز با واقعیت ها آشنا شدند تصریح کرد:  با خوش بینی به آمریکایی ها، اجرای برجام صد در صد از سوی ایران صورت گرفت که این اگر گام به گام اجرا می شد بهتر بود.

نباید سیاست های آمریکا را با نام دولت ترامپ تحلیل کنیم/ آمریکایی ها از همان ابتدا بر اجرای برجام پایبندی قایل نبودند

وی عنوان کرد: اصلا نباید سیاست های آمریکا را با نام دولت ترامپ تحلیل کنیم و باید بگوییم آمریکایی ها نقض برجام را با ذکاوت بر دوش یک شخص می اندازند.

 مسئول سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) افزود: گرچه آمریکایی ها از همان ابتدا برای اجرای برجام پایبندی قایل نبودند و اوباما و دموراکت ها چیزی از برجام نگذاشتند که نقض نشود اما نقض فاحش در ریاست جمهوری ترامپ انجام شد پس نمی توان به شخص مرتبط دانست.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه آمریکایی ها در برابر جمهوری اسلامی ایران، تنها چیزی که می تواند آنها را به اقدام عملی مجبور کند این است که بدانند ایران هم محکم و دستش پر است و اگر پیام ضعفی از درون ایران بگیرند در اقدامات خود سست می شوند.

نوفرستی با بیان اینکه از ابتدا قابل پیش بینی بود که آمریکایی ها در این 38 سال انقلاب تعهدی با ما نداشتند که پای آن بایستند یادآور شد: ترامپ سیاست های آمریکایی ها را اجرا می کند که اصلا قرار نبوده از سوی آمریکایی ها برجام عملیاتی شود در صورتیکه که ما خیلی خودمان را مشتاق به اجرای برجام نشان دادیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبری از اعلام نرمش قهرمانانه که فرمودند "به این مسیر بدبین هستم و حل مشکلات ما در لوژان و نیویورک نیست" تصریح کرد: متاسفانه نگاه در درون اینطور نبود و در افکار عمومی و مسئولین اجرایی بیش از اینکه امیدشان برای حل مشکلات اقتصادی به توانمندی داخلی باشد  سیاست خارجی را پیگیری می کردند که این نقطه ضعف شد.

ایران با اقتصاد خودمتکی را هیچ کشوری نمی تواند با تحریم، تهدید کند

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم انفکاکی  ایجاد کنیم همواره برجام با اقتصاد ما گره خواهد خورد افزود: اگر بتوانیم از اقتصاد نفتی و رانتی عبور کنیم و به اقتصاد خود متکی برسیم هیچ کشوری نخواهد توانست ما را با تحریم، تهدید کند.

وی با بیان اینکه منبع انرژی را در اختیار دارد اما متاسفانه پایه های اقتصادی  ما متکی بر خام فرشی نفت شده گفت: نگاه مسئولین در جهت مرتفع کردن نیست.

 نوفرستی ادامه داد: برجام به مسائل داخلی ما پیوند خورده است چون راه حل جایگزین را با قدرت و قوت پیگیری نکردیم. باید امروز با گذشت بیش از 4 سال از آغاز مذاکرات راه موازی را دنبال می کردیم که اگر باز تحریم ها تشدید شود نگران حل مشکلات نباشیم.

اختلاف نشانه ضعف است و به شدت باید از آن پرهیز شود

وی با بیان اینکه امروز با همه تهدیدات در موضوع برجام  و غیره باید در مقابل دشمن و  آمریکایی ها پیام قدرت از کشور صادر شود افزود: اختلاف نشانه ضعف است و به شدت باید از آن پرهیز شود.

مسئول سیاسی سپاه انصارالرضا(ع) با تاکید بر اینکه باید پیام وحدت و قوت ملت ایران به گوش دشمنان در آن سوی مرزها برسد متذکر شد: هر موضوعی که طمعی در دشمن ایجاد کند در نظام اسلامی چند صدایی است برای مردم و مسئولین خطرآفرین است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها