رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اشاره به اینکه تمایل و اعتقاد افراد به باور‌های الهی در کاهش جرایم موثر است، گفت: مذهب‌درمانی از راه‌های پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح بزهکاران است.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۷۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه در دیدار با رئیس پلیس پیشگیری شهرستان قروه اظهار کرد: اعتقادات مذهبی در تمامی اعمال و رفتار انسان مؤمن منعکس شده و او را به انجام اوامر الهی ترغیب و از نواهی باز می‌دارد.


وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از روش‌های رایج به منظور درمان بزهکاران و اصلاح آنان و پیشگیری از وقوع جرم، شیوه مذهب درمانی است، افزود: یکی از بهترین عوامل بازدارنده از ارتکاب به جرم که اثر بسیار مهمی دارد عامل مذهب است.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی قروه عنوان کرد: زمانی که در جامعه‌ای نقش مذهب و عوامل معنوی پر رنگ‌تر شود، بی‌شک میزان جرم و جنایت نیز کاهش می‌یابد.


وی عنوان کرد: دین اسلام که کامل‌ترین دین دنیاست برای تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها طرح‌ها و برنامه‌های مناسبی را تدوین کرده استکه عمل به آن‌ها انسان‌ها را به سوی رستگاری هدایت می‌کند، یکی از برنامه‌های اسلام برای هدایت جامعه مسجد است.


درویشی، رئیس پلیس پیشگیری شهرستان قروه در ادامه این نشست گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همواره در پیشگیری از جرم به وسیله فرهنگ‌سازی اسلامی، همراه پلیس پیشگیری بوده است.


وی افزود: کاهش وقوع جرم و جنایت در ماه‌های مبارک رمضان و محرم و ... خود نشان‌دهنده تأثیر امور دینی در کاهش این آسیب‌ها در سطح جامعه است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات