علت اصلی گرایش کودکان به وسایل ارتباط جمعی مانند تبلت، موبایل و شبکه‌های ماهواره‌ای از دید کارشناسان این است که والدین نمی‌توانند برای فرزندان خود آن طور که باید وقت بگذارند.
کد خبر: ۸۹۳۰۵۷۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با پیشرفت تکنولوژی و ورود وسایل ارتباط جمعی به بازار دیگر از بازی‌های قدیمی بچه‌ها خبری نیست و آن‌ها به جای بازی با دوستان و همسن و سالانشان سرگرم بازی‌های خطرناک موبایل و تبلت شده اند.


متاسفانه در چند سال اخیر طوری بازی‌های اندروید، کودکان و خردسالان را سرگرم خود کرده است که موجب قطع ارتباط آن‌ها با دیگر دوستان خود می‌شود و مشغله زیاد والدین نیز موجب غفلت از این امر مهم یعنی رسیدگی جدی به وضعیت بازی‌های فرزندانشان در سن کودکی شده است.


در حال حاضر نفوذ فناوری‌های جدید با توجه به پیشرفت تکنولوژی در بین کودکان و نوجوانان بسیار از گذشته شده است و گوی سبقت را از والدین ربوده اند.


خریداری تبلت و موبایل در سنین کودکی در حال حاضر به یکی از نیاز‌های جدی خانواده تبدیل شده است که متاسفانه والدین از داشتن چنین مضراتی بی اطلاع هستند.


شاید هدف والدین از خرید تبلت و گوشی موبایل‌های پیشرفته برای فرزندان خود سرگرم کردن آن‌ها باشد تا که بتوانند به راحتی به کار‌های خانه و خارج از خانه بپردازند، غافل از این موضوع که بچه‌ها به دور از چشم والدین به دانلود بازی‌های خطرناک و مستهجن می‌پردازند که موجب بروز مشکلاتی در آینده نه چندان دور برای آن‌ها می‌شود.


با توجه به سخن کارشناسان مربوطه محتوی تعدادی زیادی از بازی‌های که توسط کودکان بر روی تبلت و موبایل دانلود می‌شود موجب تشویش ذهنی در بین آن‌ها می‌گردد.


ظاهر آرام کودکان در هنگام استفاده از تبلت و گوشی موبایل برای والدین بسیار خوشایند است، اما دریغ از این موضوع که آن‌ها هر چند در ظاهر به دلیل تمرکز بیش از حد بر روی بازی‌های دانلود شده آرام هستند، اما در درون آن‌ها به دلیل پرسش‌های نا محدود تلاطم فکری به پا است که موجب بروز مشکلات روحی و روانی در کودکان می‌گردد.


این روز‌ها با توجه به وجود مشغله‌های فراوان والدین، فرصت کم جهت رسیدگی کامل به فرزندان و پیشرفت تکنولوژی، وسایل ارتباط جمعی مانند تبلت و گوشی‌های موبایل کار تربیت فرزندان ما را به عهده گرفته اند.


در حال حاضر شخصیت بازی‌های اندرویدی به عنوان الگوی برای کودکان تبدیل شده است و آن‌ها می‌خواهند از هم اکنون مانند آن شخصیت‌ها زندگی کنند که این الگو پذیری موجب بلوغ زود رس در کودکان و اختلالات فکری و روحی در بین خانواده‌ها می‌گردد.


شاید بسیاری از والدین در حال حاضر متوجه موج اثر گذاری بازی‌های اندروید نباشند و بگویند در این سن این بازی‌های نمی‌تواند اثر آنچنانی بر تربیت آن‌ها بگذارد، اما بررسی کارشناسان مربوطه نشان می‌دهد بعد از گذشت زمان مشکلات استفاده از بازی‌های اندرویدی بروز می‌کند که شاید برای جبران آن فرصت کمی وجود داشته باشد.


امروزه با ورود وسایل پیشرفته ارتباط جمعی به طور کامل جای خالی خانواده احساس می‌شود که کاهش اعتماد به نفس در کودکان یکی از تبعات کمبود خانواده در حال حاضر است.


علت اصلی گرایش کودکان به وسایل ارتباط جمعی مانند تبلت، موبایل و شبکه‌های ماهواره‌ای از دید کارشناسان این است که والدین نمی‌توانند برای فرزندان خود آن طور که باید است وقت بگذارند به همین دلیل مجبورند برایشان وسایل ارتباط جمعی مانند موبایل و تبلت خریداری نمایند تا که بتوانند سرگرم شوند.


استفاده زود هنگام از تبلت و موبایل دارای تبعاتی است که مهم‌ترین آنها، الگو پذیری از شخصت بازی‌های نصب شده بر روی این وسایل، افت تحصیلی، دوری از والدین، بلوغ زود رس، قطع شدن ارتباط آن‌ها با همسن و سالانشان، از بین رفتن خلاقیت در کودکان، دور شدن از دنیای واقعی و غرق شدن در دنیای مجازی، بروز مشکلات حسی و حرکتی در صورت استفاده بیش از حد از این وسایل است.


ساخت برنامه‌های آموزشی در رسانه و ارائه راهکار‌های مناسب برای والدین بهترین راه آگاهی والدین و کودکان از مضرات اینگونه وسایل ارتباط جمعی است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات