خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: براساس روایات، حسادت ایمان را از بین می‌برد و حسادت موجب شد که برادران یوسف او را به چاه بیندازند.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۱۹
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
حسادت ایمان را از بین می‌برد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه شنبه در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به داستان یوسف اظهار کرد: در این داستان که در قرآن آمده است، صد‌ها نکته اخلاقی وجود دارد و حسادت موجب شد که برادران یوسف او را در چاه بیندازند.

وی ادامه داد: براساس روایات، حسادت ایمان را از بین می‌برد، در انتخابات شاهد بودیم که افراد به دلیل حسادت، سعی در تخریب رقبای یکدیگر داشتند، برادران یوسف، فرزندان یک پیامبر به نام یعقوب بودند، اما با این وجود به دلیل حسادت سعی در کشتن یوسف داشتند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: روایت داریم افرادی که حسادت در وجودشان نیست، بسیار کم هستند، تنها پیامبران، ائمه معصومین (ع) و انسان‌های مومن بسیار خالص حسادت در وجودشان نیست.

فرحزاد با اشاره به جایگاه علامه بحرالعلوم اظهار کرد: این علامه به جایگاهی رسید که به حضور امام زمان (عج) رسید، علامه بحرالعلوم زمانی خداوند را سجده کرد، چون دیگر حسادت در وجودش نبود.

وی ادامه داد: انسان اگر خودش را بشناسد، می‌بیند که صد‌ها عیب در وجودش است و دیگر به خودش افتخار نمی‌کند، انسان نباید از زمین خوردن و آسیب دیدن دیگران خوشحال شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یوسف در طول عمر خودش گرفتار مشکلات زیادی شد و این پیامبر الهی ۱۸ سال به زندان افتاد، اما یوسف در نهایت به دلیل استقامت و صبر کردن به مقام‌های بالا در دنیا رسید.

فرحزاد، تمام اشیاء و موجودت در دنیا را موعظه دانست و تصریح کرد: انسان اگر به یک موجود کوچکی همچون مورچه نگاه کند، می‌بیند که بدن این موجود کوچک بخش‌های مختلفی دارد و انسان حتی نمی‌تواند یک مورچه را خلق کند، در دنیا عبرت‌های زیادی وجود دارد، اما انسان به این عبرت‌ها توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: بیشتر افراد نابغه دنیا، آدم‌های فوق العاده‌ای به لحاظ هوش نبودند، بلکه آن‌ها به دلیل داشتن پشتکار به موفقیت رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام صادق (ع) فرمود: خداوند به دلیل صبر یوسف، او را عزیز مصر کرد، یک کشور بزرگی همچون مصر در نهایت به دلیل صبر یوسف نجات پیدا کرد.

فرحزاد با اشاره به ریشه خوبی‌ها اظهار کرد: ریشه خوبی‌ها در محبت اهل‌بیت (ع) است، انسان باید از اموال خودش برای زیارت امام حسین (ع) هزینه کند، کسانی که توان رفتن به کربلا را دارند و به زیارت امام حسین (ع) نمی‌روند، در روز قیامت پشیمان خواهند شد.

وی ادامه داد: در روایات ترغیب زیادی به زیارت امام حسین (ع) شده است و هزینه کردن اموال برای فرستادن مردم به کربلا برای زیارت ثواب زیادی دارد، مصایبی که امام حسین (ع) در کربلا گرفتارش شد، بسیار سخت بود و گریه برای مصایب این امام معصوم جزو سیره اهل‌بیت (ع) است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مصیبت‌های سخت برای امام حسین (ع) شهادت فرزند کوچکش حضرت علی اصغر (ع) بود، حرمله با وجود اینکه حضرت علی اصغر (ع) تنها ۶ ماه داشت، او را با پرتاب تیر به شهادت رساند، امام سجاد (ع) حرمله را نفرین و برای کشته شدن قاتل حضرت علی اصغر (ع) دعا کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها