خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: فرصت همگرایی همواره پیش نمی آید، امروز دولت عراق به خوبی خطر را حس کرده است و برخورد های جدی را انجام می دهد، ما نیز نسبت به اهمیت تمامیت ارضی کشور آگاهیم و در این راه ترکیه نیز باید با دقت عمل کند.
کد خبر: ۸۹۳۰۶۲۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴

 

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون تجدید روابط ایران و ترکیه و اتحاد برای رویارویی با مسئله کردستان اظهار کرد: همه ما می دانیم که پیش از این ترکیه با داعش، آمریکا و اسرائیل همکاری و پیمان هایی داشته است.
وی تصریح کرد: پس از زمزمه های شکست کامل داعش مستکبرین با تحریک کردها آتش استقلال طلبی را بین آنان شعله ور کردند و این موضوع را به عنوان چالشی جدید در منطقه استفاده می کنند.
قبادی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با رئیس جمهور ترکیه اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بارها این نکته را یادآور شدند که استقلال کرد ها 100 درصد به ضرر کشور ترکیه است چرا که اگر علم استقلال طلبی برافراشته شود بیشترین ضرر را ترکیه متحمل می گردد.
این کارشناس ادامه داد: به همین دلایل رهبر انقلاب دولت اردوغان را به وجود این خطر هشدار دادند و برای ترکیه ضرورت دارد که این خطر احتمالی را درک کنند.
وی تشریح کرد: علت این ضرر آن است که بیش از 40 درصد جمعیت ترکیه را کردها تشکیل داده اند و استقلال طلبی آنها همه ترکیه را تحت الشعاع قرار داده و دیگر چیزی از ترکیه باقی نخواهند ماند.
قبادی یادآور شد: مستکبرین از قبل طرح و برنامه کاملی برای خاورمیانه و غرب آسیا داشته اند، با آغاز زمزمه های شکست داعش برنامه جدید بیشتر شده است.
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: دیدار اردوغان با آیت الله خامنه ای گوشزدی است برای همه کشورهایی که در این موضوع مرتبط هستند، چرا که بی توجهی به این موضوع موجب توسعه و پیشروی اسرائیل در منطقه می شود و در این مسئله کشور هایی نظیر سوریه و لبنان تحت الشعاع قرار می گیرند.
قبادی در ادامه با اشاره به راهکارهایی برای رویارویی با معضل کردستان تبیین کرد: ایجاد وحدت و اتحاد میان کشور های منطقه بهترین و مهمترین راهکار برای این مسئله است.
وی خاطرنشان کرد: دمیدن بر آتش اختلافات قومی مذهبی و نژادی سمی مهلک برای همه ملت های خاورمیانه است و ما از این اختلافات تجربه بدی داشته ایم.
قبادی توضیح داد: کشور های درگیر با این موضوع باید روی وحدت و همگرایی هر چه بیشتر تمرکز کرده و اجازه ندهند که آتش افتراق و قومیت گرایی حوادث و وقایعی تلخ تر از داعش را رقم بزند.
این کارشناس در خاتمه ابراز کرد: فرصت همگرایی همواره پیش نمی آید، امروز دولت عراق به خوبی خطر را حس کرده است و برخورد های جدی را انجام می دهد، ما نیز نسبت به اهمیت تمامیت ارضی کشور آگاهیم و در این راه ترکیه نیز باید با دقت عمل کند.
شایان ذکر است این کارشناس تاکید کرد: ما آزمون های قومیت گرایی را پشت سر گذاشته ایم با این حال ترکیه باید آگاه باشد که بزرگترین تهدید به جانب ان کشور است، لذا همسو با اهداف منطقه قدم بر دارد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها